Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#26861 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

09.01.2014 19:25

#26858: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

Ei voi kun valittaa että elät ateistina, kuitenkin nautit samaan aikaan monista kristinuskon mukanaan tuomista hyvistä asioista.

Kristittynä tiedän että UT:n arvopohja on hyvä ja kestävä, toinen asia toki on että usein käy kuten Paavalille; "tahto minulla hyvän tekemiseen on, mutta voimaa sen toteuttamiseen ei". Tähän saumaan tuleekin sitten armo ja anteeksiantamus.

Kylmä ja kolkko on varmaan ateistin maailma ja kuolinvuotteella varmaan tulee hokea"Ei siellä ketään ole jolle minun tulee tehdä tili elämästäni?"

Ateisti on ilman Jumalaa elävä= jumalaton...sitä toisinaan mietin että mistä sellainen arvotyhiössä elävä saa moraaliarvonsa? Hetkelliset mieliteotko ja yleinen mielipidekö ovat "totuuksia" joiden mukaan elää päivästä toiseen?

Entä sitten kun omat eväät elämässä loppuvat sairauden tai muiden suurien vastoinkäymisten takia? Nohh, tämä meni ohitse aiheesta.

Vastaukset

Vieras

#26863 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

2014-01-09 19:32:54

#26861: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

Olenko jossain sanonut olevani ateisti?? viestit 26858 ja 26860.

Vieras

#26864 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

2014-01-09 19:34:49

Nohh, tämä meni ohitse aiheesta.

Yleensä menee. Tai oikeastaan aina.

Vieras

#26867 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tulin miettineeksi

2014-01-09 20:12:44

"Kylmä ja kolkko on varmaan ateistin maailma ja kuolinvuotteella varmaan tulee hokea"Ei siellä ketään ole jolle minun tulee tehdä tili elämästäni?""

Ateistina olen kyllä ajatellut tehdä tilit selviksi lähinnä elävien todellisten ihmisten kanssa eikä heidän sijastaan odottaa jotain saapumatonta.

"...sitä toisinaan mietin että mistä sellainen arvotyhiössä elävä saa moraaliarvonsa? Hetkelliset mieliteotko ja yleinen mielipidekö ovat "totuuksia" joiden mukaan elää päivästä toiseen?"

Olet aika sokea ja tietämätön, jos kuvittelet. että moraali ja etiikka sikiävät vain Raamatusta. Itse asiassa siellä on paljon moraalittomia asioita, joita muille tehdään. Usein ne tapahtuvat Jumalan kunniaksi tai rankaisuna epäjumalan palvomisesta. Suosittelen etiikan näkökulmasta tutustumaan vaikkapa Buddhan tai Mahatma Gandhin opetuksiin.

"Entä sitten kun omat eväät elämässä loppuvat sairauden tai muiden suurien vastoinkäymisten takia? Nohh, tämä meni ohitse aiheesta."

Niin menikin, ja kuten melkein aina, myös uhkailuksi. Apua kiperässä paikassa voi etsiä muualtakin kuin tuosta ummehtuneen kirja katteettomista luopauksista kuolemanjälkeisestä elämästä.