Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#19831 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Virheellisiä väittämiä HIV:stä Tässä sinulle oikeaa tietoa

01.09.2013 08:22

#19810: - Re: Re: Re: Re: Re: Virheellisiä väittämiä HIV:stä Tässä sinulle oikeaa tietoa

"Adressilla emme pysty vaikuttamaan homojen parisuhteiden pysyvyyteen, tavoite on vaikuttaa avioliittolain pysymiseen ennallaan. Homojen itse tulee pitää huolta parisuhteestaan, kuten meidän heteroidenkin. Rekisteröity parisuhde on tarkoitettu homoille ja lesboille ja avioliitto naiselle ja miehelle."

Kyllä ne parisuhteen puitteet vaikuttavat siihen, miten tiukasti ja pitkäjänteisesti suhteeseen sitoudutaan. Eivät kaikki ihmiset toimi joka tilanteessa vastuullisesti, eivät heterot eivätkä homotkaan. Teidän uskisten perimmäinen viesti vaikuttaa olevan käytännössä, että homojen ei pitäisi olla suhteessa ollenkaan. Ja kun he kuitenkin ovat, sitten kauhistelette irtosuhteiden lieveilmiöitä. Kyseessä on pahimmanlaatuinen moralismi, josta puuttuu kaikki muu logiikka kuin se, minkä suvaitsemattomuus sille virittää.

Vastaukset

very...

#19839 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Virheellisiä väittämiä HIV:stä Tässä sinulle oikeaa tietoa

2013-09-01 09:25:24

#19831: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Virheellisiä väittämiä HIV:stä Tässä sinulle oikeaa tietoa

Minä kysyisin: näetkö, että rekisteröity parisuhde ei ole tarkoitettu sitoutuneelle parisuhteelle?
Minusta ei ole moralismia, kun katson, että 'piolokisista' syistä, perhe naisen ja miehen muodostamana on yhteiskunnan perusyksikkö.
Irtosuhteista saa jokainen ottaa minunkin mielestäni vastuun itse, ei niitä uskisten vastuulle tule vierittää.
Siinä olet oikeassa, että kukaan meistä ei  joka tilanteessa toimi vastuullisesti, monesti se oppi tulee 'ikävän' kautta.
Uskiksena viestini homojen suhteisiin on, että jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan, näinhän se menee kaikilla ihmisillä.