Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#14509 Re: Re: Re: Re: Tänään HS Mielipide

26.05.2013 15:34

#14502: veritas - Re: Re: Re: Tänään HS Mielipide

Miten sinä näet kristityn ja uudestisyntyneen eron juuri Pyhän Hengen toiminnan suhteen?

Minua nyt hämmentää se, että on paljon kristittyjä ihmisiä joissa ei tunnu olevan Pyhää Henkeä. Kyllähän ihminen (lapsikaste) kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja näin kastettava liitetään Jumalan seurakuntaan. Sen lisäksi nähdäkseni tarvitaan Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti, uudestisyntyminen, jolloin tulee tämä Pyhän Hengen sinetti eli lunastetun merkki. Toinen mahdollinen tapa on aikuiskaste uskoontulon jälkeen.

Minä näen, että uudestisyntyneessä Pyhä Henki asuu, mutta siltikkin vaeltaminen riippuu omista valinnoista.

Olin minäkin hämmästynyt, että allekirjoittaneet ovat kirkon työntekijöitä. Liberalisoituminen on aika pitkällä kirkon piirissä. Kristinuskoon vedoten en puolla sukupuolineutraalia avioliittolakia minäkään.

Vastaukset

veritas

#14512 Re: Re: Re: Re: Re: Tänään HS Mielipide

2013-05-26 16:22:40

#14509: - Re: Re: Re: Re: Tänään HS Mielipide 

Aivan oikein, uudestisyntyminen on välttämätöntä jos halutaan olla Jumalan lapsia. Kyllä Jumala omansa tuntee, eli ihmiset joissa Jumalan Henki asuu. Ihmisiä ehkä onnistuu huijaamaan, mutta Jumalaa ei ole vielä onnistunut kukaan huijaamaan. Ananias ja Safiira yrittivät valehdella, mutta Jumalan Henki paljasti heidän petoksensa Pietarille. Rangaistuksena valehtelusta ja varoitukseksi muille Ananias ja Safiira kuolivat nopeasti. Tämä on kerrottu Apostolien tekojen 5.luvussa, jakeet 1-11.

Ananiaan ja Safiiran kohtalo opettaa meille, että Jumala on Pyhä, Hänen kanssaan ei leikitä. Vetoan homouden puolustajiin: olkaa edes hetken verran rehellisiä, nähkää homous Jumalan näkökulmasta, ja tehkää parannusta Jumalan edessä.