Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

p

#14331 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

24.05.2013 22:12

#14300: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Intuitio voi sanoa mielessämme,  että Jumalamme olisi sama.  Näin ei kuitenkaan ole,   sen sijaan Islam,   kristinusko ja juutalaisuus ovat Aabrahamilaisia uskontoja.  Se kertookin jo mikä osa Raamatunhistoriaa on niille yhteistä.

Ekumeenisen kirkkoyhteisön mukaan Jumala määritellään klassisten uskontunnustusten perusteella.  Islam tunnustaa,  "Herra,  meidän Jumalamme on yksi."  Koraanin keskeinen sanoma on ,  että Jumala ei ole kolmiyhteinen,   eikä islamin Jumalalla ole poikaa.

Niinkuin T.Eskola artikkelissaan http://www.teolinst.fi/index.php/iustitioita-netissae     sanoo,  olisi loukkaus islamilaisia kohtaan väittää,  että näiden Jumala on kolmiyhteinen.

 

Vastaukset

taku

#14333 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-24 23:04:19

#14331: p - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Minä itse enkyllä tiedä onko minun Jumalani kolmiyhteinen.pitäisi ensin sisäistää tuo kolminaisuusoppi.Minun käsitys kuitenkin on että meillä on sama jumala mutta eri käsitys siitä millainen hän on.Jotkut ovat sanoneet että islamin Jumala on niin erilainen kuin Kristinuskon ja siksi ei voisi olla sama.Mutta minulla on kaksi siskoa joilla on hyvin erilainen käsitys siitä millainen minä olen joten en varmaan voi olla molempien isoveli