Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

fundis

#13909 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

20.05.2013 04:06

#13887: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Melkein jokainen uskova luulee saamiensa viestien ilman muuta tulevan Jumalalta. Niin ei kuitenkaan ole, kaikkia profeetallisia henkilöitä (=joilla on profetoimisen armolahja) vihollinen yrittää eksyttää, antamalla viestejä, joissa on jotain oikeaa ja jotain väärää tai sitten kokonaan vääriä viestejä. Osan viesteistä voi mitätöidä suoraan silloin kun tuntee Raamattunsa hyvin, koska Pyhä Henki ei puhu itseään vastaan. Jos profeetta on oikealla asialla, Pyhä Henki opettaa häntä erottamaan oikeat viestit vääristä.

Oikea profeetta ei useinkaan Raamatun kertomuksissa ollut se, jota kansa seurasi, vaan päinvastoin. Samaa profetoivien määräkin usein oli käänteinen sille mikä osoittautui oikeaksi. Baalin profeettoja oli 450 (1 Kun 18:22) vastaan yhtä Herran profeetta Eliaa.

Jos haluat katsoa mitä itse olen kertonut sanoista mitä olen saanut, hae 14.04.2013 kirjoitukseni 9653 sivu 387, niin jo muutaman kuukauden sisällä osaat sanoa mistä lähteestä profetoimiseni on.

Vastaukset


Vieras

#13919 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-20 06:57:36

#13909: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

...eli lyhyesti sanottuna oikeita profeettoja ovat ne, joiden Raamatun tulkinta on sama kuin omasi, profeettoja kun tuntuu olevan joka lähtöön.... Ei paljon selvennä eikä vakuuta. Raamatun tulkintoja kun on määrätön määrä, joilla perusteilla voitaisiin arvioida oikeat ja väärät profetiat. Sen lisäksi on vielä tuo tulkintaongelma, mikä asia on profetian toteutumaa. Ilmestykirjan ilmestyksia kun on ajan merkkeinä tulkittu 2000 vuoden aikana miljoonia kertoja, eikä valmista ole tullut siitä lopullisesta ennustuksesta.

On paljon helpompaa olla profetoimatta ja perustaa arvovaltaa hakevat lausunnot faktapohjalle ja kestävälle eettiselle arvoperustalle. Sekään ei ole helppoa, mutta osalle täällä se on edes tavoitteena täysin tuntematon.


Vieras

#13922 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-05-20 07:03:08

#13909: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Mistä lie merkki se, että kyseinen viestisi oli poistettu...?