Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Sobu

#8335 Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

09.04.2013 17:57

Iltaa vain itse kullekkin säädylle. Lopulta voin liittyä mukaan keskusteluun. Olen lukenut tunnollisesti kaikki sivut alusta alkaen ja lähes kaikki kirjoitukset (Paitsi Rikotun ruukun kirjoituksia, niistä ei saa mitään tolkkua). Jokunen päivä tässä projektissa vierähtikin ja matkaan on mahtunut naurun purskahduksia, sääliä, surua ja vihaa.

Taustatiedoiksi annettakoon, että olen itse täysin hetero, hieman alle kolmekymppinen nainen ja olen menossa sulhaseni kanssa naimisiin tulevana syksynä.

Asioita, jotka minua on kovasti jääneet kummastuttamaan tätä keskustelua seurattuani ja joihin tätä adressia kannattavat voisivat ehkä vastata, ovat:

Miten ihan kongreettisesti se, että vaikka Riikka ja Tanja saisivat mennä naimisiin keskenään, pilaa teidän oman avioliiton? Tätä minä en käsitä. Voisitteko olla ystävällisiä ja olla yleistämättä, että heterot kokevat tämmöisen asian avioliiton häpäisynä, koska näin se asia ei ole. Puhukaa vain ja ainoastaan omista mielipiteistänne.

Mitkä ovatkaan olleet Teidän perusteenne mennä avioliittoon? Itse haluan avioliittoon, koska sulhaseni kanssa tunnemme syvää kiintymystä, rakkautta ja sitä himoakin toisiamme kohtaan. Haluamme siis olla yhdessä ja naimisiin menemällä tunnustaudumme yhteiskunnassa viralliseksi pariksi, muodostumme omaksi perheeksemme ja saamme myös tiettyjä juridisia oikeuksia. Olin aivan elänyt kuvitelmissa, että Suomessa, jossa ihminen saa itse valita puoliskonsa, menisi valtaosa juuri edellä mainituista syistä avioliittoon.
Vai olenko nyt ymmärtänyt väärin. Täällä eräs homoseksuaali sanoi, että ei ole itse voinut valita kehen hän rakastuu. Tämä tuomittiin jotenkin kummasti, että kyseessä on vain himon ohjaamaa rakastumista, eikä riitä perusteeksi pariutumiselle ja vielä lisähuomauteltiin jostain Jumalan rakkaudesta rakkauksista puhtaimpana.
Mikä siis on ollut Teidän intressi mennä avioliittoon, jos ei rakkaus? Oletteko vain löytäneet jostain vastakkaisen sukupuolen edustajan, jonka kanssa yhteisestä sopimuksesta olette päättäneet täyttää Jumalan sanaa, eli kansoittaa tätä maata?

Ja vielä hieman samaa aihetta jauhaen.. Miksi, jos käytämme tämmöisiä kärjistettyjä esimerkkejä, kun jos homoseksuaalit saisivat saman oikeuden avioliittoon ja Riikka sekä Tanja, jotka ovat syvästi toisiinsa kiintyneitä ja välittävät toisistaan, käyvät töissä ja ovat kelpoja yhteiskunnan jäseniä ja he haluavat virallistaa suhteensa avioliitoksi, häpäisee Teidän avioliittoa? Kun esimerkiksi taas, jos Reijo, joka käyttää aivan liikaa alkoholia ja hakkaa humalassa vaimoaan Pirkkoa ja kaikkia kolmea lastaan, niin tämmöinenkö avioliitto taas ei häpäise teidän liittoa? Miksi?

Vastaukset

Vieras

#8340 Re: Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

2013-04-09 18:01:47

#8335: Sobu - Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

Puhdasta homouskoa, moraalitonta haureuden ihannointia homoudessa.

Vlk

#8343 Re: Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

2013-04-09 18:09:42

#8335: Sobu - Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

Hieno ja asiallinen kirjoitus, kiitos. Katsotaan montako raamatun sitaattia päällesi kohta vyöryy? Täällä on ollut turha odottaa sen kummempaa vastaargumentointia, mutta ehkä sinä muutat sen kirjoituksellasi.

Katsotaan.

Vieras

#8361 Re: Ajatuksia rakkaudesta ja kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä liitosta

2013-04-09 18:29:23

Homous on haureutta ja pedofilian esiaste, joka on todella kauheaa. Emme halua että haureudella sotketaan yhteiskunnan rakennuspalikka, jolla isämme ja äitimme ovat maata rakentaneet. On varmaan ollut ongelmia sitä ei kukaan kiellä, mutta meillä ihmisillä on rajat joita ei ole turvallista ylittää. Jos mies makaa miehen tai nainen makaa naisen tai sateenkaari porukoissa kaikki hässivät toisiaan kantamatta vastuuta niinkuin Suomessa, Ameriikoissa on todettu, samoin Ruotsissa. Ihmiset tekevät taas sellaista johon sillä ei ole lupaa ja jos ihminen haluaa jatkaa haureuttaan se on tietoisesti päättänyt jättää taas Luojan syrjään omien himojen ja halujen vuoksi. Tämä on aina ollut tuhon tie. Itsekyyden tie on aina johtanut kansakunnan tuhoon. Unohdit lapset niinkuin homot ovat poikkeuksetta unohtaneet. Kaksi naista ja miestä ai kun on kaunista. Se on kauhistus. Ajattelette vain itseänne ja vain itseänne. Terve yhteiskunta on me ei minä minä minä. Homoudelle ei löydy mitään mille voisi rakentaa. Se on täynnä tyhjää.