Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Vieras

#7462 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

07.04.2013 18:04

#7453: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä 

Eroaminen ei ole syntiä, vaan huor-rin tekeminen. Ainoa luvallinen syy puolisonsa hylkäämiseenhän on se, että puoliso on tehnyt aviorikoksen ( maannut jonkun toisen kanssa): Matt. 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa MUUN kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin. Matt. 19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa MUUN kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Vastaukset

Vieras

#7464 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

2013-04-07 18:11:48

#7462: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä 

Siinäpä vasta olisi pulma "avioituneella" homolla, kun sekä homoliitossa oleminen, sekä "eroaminen", olisivat molemmat tahallista syntiä?

Vieras

#7466 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

2013-04-07 18:12:39

#7462: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kysymyksiä

Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!” (Mal 2:13-16).

Veritekoon syyllistyminen = murha = synti.