Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

ei tälle adressille!

#5877 Re: Re: Re: Terolle!

03.04.2013 13:59

#5869: veritas - Re: Re: Terolle!

Oon kuullu tuon, jopa uskonut tuohon, mutta sanopa, että minkä takia Jumala vaati ihmisuhria, eikä vain antanut anteeksi?

Vastaukset

veritas

#5888 Re: Re: Re: Re: Terolle!

2013-04-03 14:39:18

#5877: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Terolle! 

Koska Hebrealaiskirje 9.luku kertoo: Ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantamusta. Jeesus antoi verensä meidän takiamme, koska veressä on elämä. Jumalan oikeudenmukaisuus vaati rangaistusta synneistämme. Vaihtoehtoina olivat että joko me itse vastaamme synneistämme Jumalan edessä (jolloin kukaan ei kestäisi) tai sitten on sijaiskärsijä, joka ottaa meidän syntimme  ja Jumalan kirouksen päällensä .

Onneksi Jeesus vapaaehtoisesti otti syntimme ja rikoksemme mukaansa Golgatalle.

Different

#5929 Re: Re: Re: Re: Terolle!

2013-04-03 16:06:59

#5877: ei tälle adressille! - Re: Re: Re: Terolle!

Kysyit miksi Jumala vaati ihmisuhria. Ensinalkuun pelottavalta kenties tuntuva vanhantestamen tin teksti kuvaa näitä asioita silloisessa lähi-idässä. Monet kansat, mm. ne jotka Jumala salli tulla karkoitetuksi Israelin tieltä, olivat, paitsi että olivat täynnä kaikenlaista saastaisuutta, väkivaltaa, kurjan ja köyhän, orvon ja lesken polkemista, - olivat jumalanpalvelusmenoissaan äärettömän raakoja uhrikultteineen, esim lasten uhraamista molokille ym.  Lähes kaikki Israelin tieltäkarkoitetut/ tuhotut kansat olivat kypsyneet näissä asioissa siihen pisteeseen, niinkuin esim. amalekilaiset, joiden" syntivelka oli tullut Jumalan edessä täyteen, ettei           siitä enää ollut paluuta.

Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan ainoa ihmisuhri oli Hän itse.