TaiK ja Kauppis säilytettävä Helsingissä

Kommentoitu viesti

Avoimuus first
Vieras

#39 Re: Dynaamisuutta monen kampuksen ratkaisulla

09.02.2011 18:15

#38: Antti Ikonen - Dynaamisuutta monen kampuksen ratkaisulla 

 Suorastaan huvittavaa tämä heitto "No, ehkä tämä keskustelupalsta ei ole paras paikka Aallon sisäisten asioiden puimiseen."

Miksi yliopiston asioita ei voisi käsitellä julkisesti vaan sisällä ettei vaan kukaan näksi että keskustelua käydään.

Tuula Teerin ilmoitustakaan ei muuten toimitettu Aallon lehdistötiedotteena mediaan taikka julkaistu Aallon nettisivuilla. Onkohan Tuula Teerinkin linja se, että ei haluta avoimesti keskustella suomalaiseen yhteiskuntaan pitkälle tulevaisuuteen vaikuttavista ratkaisuista=

 

Vastaukset

Antti Ikonen
Vieras

#40 Re: Re: Dynaamisuutta monen kampuksen ratkaisulla

2011-02-10 10:36:57

#39: Avoimuus first - Re: Dynaamisuutta monen kampuksen ratkaisulla 

En vastusta avoimuutta, päin vastoin, mm. siksi esiinnyn täälläkin omalla nimelläni. Yliopistojen asiat ylipäänsä kytkeytyvät yhteiskuntaamme niin monin tavoin, että niistä nimenomaan tulee keskustella julkisesti ja avoimesti. Jokaisessa yhteisössä on kuitenkin asioita, joita ei syystä tai toisesta ole mahdollista jakaa ulkopuolisten kanssa - ainakaan siten että niistä voisi keskustella järkevästi. Jos itse esim. istun kokouksessa, jossa joukko henkilöitä esittää mielipiteitään käsiteltävästä asiasta, ovat näiden ihmisten henkilöllisyydet ja heidän mielipiteensä mielestäni sellaisia "sisäisiä asioita" joita minun ei kannata eikä tulekaan levitellä julkisuudessa. Puhunkin täällä vain omasta puolestani. 

Sitä paitsi: julkista keskusteluahan nimenomaan käydään. Ne argumentit joita on esitetty Otaneimeen muuton puolesta (Aallon johto Tuula Teerin nimellä) ja Helsingissä pysymisen puolesta (mm. TOKYO Ilmari Arnkilin nimellä) on julkaistu HS:n mielipidesivuilla, kuten muutama muukin kirjoitus aiheesta. Institutionaalisilla sidosryhmillä (mm. vaaleilla valitut poliitikot) on tietysti kanavansa saada mielipiteensä julki, kuten tässäkin asiassa on jo tapahtunut.

Mielipiteitä saa toki jokainen esittää, mutta millaista keskustelua siitä syntyy on asia erikseen. Keskustelu on toki arvo sinänsä, mutta itselleni on vielä tärkeämpää päästä vaikuttamaan minulle tärkeisiin asioihin. Tämä keskusteluketju käsittelee ymmärtääkseni Aallon kampuskysymystä, ja osallistun aihetta koskevaan keskusteluun edelleen mikäli koen että minulla on siihen vielä jotain annettavaa.

ystävällisin terveisin,