Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Kommentoitu viesti

Unkown
Vieras

#260 Vastustajien motiivit?

07.02.2011 10:32

"Mutta mikä ihmisiä vaivaa, kun koulutuksen saaneet käytöstutkijat, ammattitaitoiset eläinlääkärit ja pitkänlinjan koirankouluttajatkin ovat teidän perusharrastajien mielestä väärässä?"

Mitkähän näiden suuresti kunniottamienne asiantuntijoiden motiivit mahtaa olla?
No kaskas,Millanin kiihkeimpien vastustajien taustalta löytyy mm.tällaisia firmoja kuin:
Director of Behavior Clinic, Tufts University - Cummings School of Veterinary Medicine
The San Francisco SPCA-Director of The Academy for Dog Trainers
Co-owner of Animal Behavior Associates, Inc., Littleton, CO
(Certified Dog Trainer and Behavior Counselor)Owner of Urban Dawgs, LLC of Red Bank, NJ
Instructor at The San Franciso SPCA Academy for Dog Trainers
Jne.
Jokainen voinee itse päätellä onko vastustamisen taustalla ainoastaan "huoli koirien hyvinvoinnista" :-)

Tuolla jenkkilässä koirabisnes on sen verran miljardiluokan toimintaa että olishan se kamalaa jos ihmiset oppis itse käsittelemään koiriaan!

Vastaukset

Koiran ehdoilla
Vieras

#262 Re: Vastustajien motiivit?

2011-02-07 23:35:48

#260: Unkown - Vastustajien motiivit? 

Cesar Millanin vastustajien argumenttihan on se, että Cesar Millanin metodit eivät auta ongelmakäytöksissä, vaan itse asiassa saattavat pahentavaa niitä. Ottaen tämän huomioon, eihän näiden muiden (ongelma)koirankouluttajien kannattaisi vastustaa Cesar Millania koska hänen metodiensa avulla he saavat lisää ongelmakoiria hoidettavaksi...

No vitsit vitsinä. Aikamoista salaliittoteoriaa tämä kommentti #260. Esimerkiksi ensimmäinen listassa mainittu "firma" ei ole firma vaan yliopisto, ja sieltä eläinlääketieteellisen laitoksen käyttäytymistieteellisen klinikan johtaja on kommenttien takana. Yliopistossa opiskellaan, tutkitaan ja opetetaan käyttäytymistieteitä, ei anneta koirankoulutustunteja.

Olisiko kuitenkin aika lailla todennäköisempää, että nämä useat asiantuntijat ovat yhdistäneet voimansa sen takia, että heillä on todellakin aito huoli koirien hyvinvoinnista ja Cesar Millanin aiheuttamasta rangaistusten ja pakotteiden käytön kasvusta ja niiden aiheuttamista haitoista koirille ja ihmisille.