TaiK ja Kauppis säilytettävä Helsingissä

Antti Ikonen
Vieras

/ #32 Re: Re: Otaniemessä ei ole synergiaa nytkään - mistä sitä yhtäkkiä loihdittaisiin?

04.02.2011 09:34

#29: #18 - Re: Otaniemessä ei ole synergiaa nytkään - mistä sitä yhtäkkiä loihdittaisiin?

Kuten yllä (viesti #29) todetaan, "TaiK ja HSE pystyisivät tuomaan insinööritieteiden yläpuolelle sen konseptitason, jolla synergiat sitten syntyisivät." Juuri niin. Tähän ei kuitenkaan tarvita yhteistä kampusta, johon väkisin siirrettyinä TaiK ja HSE menettävät oman identiteettinsä ja kiinnostavuutensa. Ongelma ei loppujen lopuksi mielestäni edes ole se, montako kampusta Aallolla on, vaan tämä utopistinen synergiapuhe, jolla yhteistä kampusta perustellaan.

Ymmärrän hyvin, jos esim. Nokia ja KONE katsovat saavansa jonkinlaista helikopteriperspektiivin imagohyötyä siitä että kaikki Aallon toiminnot ovat niiden pääkonttorien "vieressä" Otaniemiessä. Varmaan Espoon päättäjätkin lobbaavat raivokkaasti yhden kampuksen puolesta.

Paljon parempaa synergiaa - ja virkistävää vaihtelua opiskelijoille - saataisiin kuitenkin perustamalla kaikille kampuksille muiden korkeakoulujen sivutoimipisteet, kuten ylempänä jo ehdotinkin.