Tuomarinkylän koiratoimintakeskuksen säilyttämisen puolesta

Pettynyt

/ #73 Entäs turvallisuus?

06.12.2012 01:12

Tuomarinkylän hevostalleilta pääsee myös toisinaan hevosia vapaaksi, jolloin ne pahimmassa tapauksessa lähtevät seikkailemaan pitkin maita ja mantuja (tässäpä melko tuore esimerkki: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/hevonen_juoksi_alepan_pihalle_poliisit_perassaan-katso_kuva), jolloin vaarana on se, että nämä arat eläimet juoksisivat keskelle tätä suunniteltavaa asuinaluetta. Tämän vuoksi isot pellot + vantaanjoki ovat jossain määrin eristäneet hevoset (ja miksei koiratkin!) sen verran etäälle tiheästä asutuksesta, ettei sen suurempia vaaratilanteita ole päässyt syntymään. Tietty on hieman myöhäistä varoitella siinä vaiheessa, kun joltakulta viattomalta asukkaalta pamahtaa kallo halki irrallaan juoksevan hevosen potkusta.

Olen myöskin ehdottomasti sitä mieltä, ettei vinttikoirakeskusta tulisi siirtää tai hävittää. Koiratoiminnan lisäksi vinttikoirakeskuksen rakennuksissa on aikojen saatossa järjestetty myös ratsastusseurojen toimintaa omien tilojen puuttuessa, joten alue on tärkeä myös hevosharrastajille.

Toivotaan, ettei meiltä viedä tätä ihanaa aluetta!