Tervalammen kuntoutuskeskusta päihdeongelmaisille ei saa sulkea.

Vesa Jaakkola ohjaaja Tervalammen kartanossa

/ #72 Re: Tervalampi Facebook yhteisö

21.05.2012 21:55

Aktiivisuus palkitaan

Olen keskustellut nykyisten ja ex -kuntoutujien kanssa. Olen ilokseni kuullut, että Tervalammen kartanon puolustamiseksi on s-postilla oltu yhteydessä Helsingin kaupungin hallituksen johtajaan Rakel Hiltuseen,  yhteen ansiotuneeseen köyhien ja vaikeuksissa olevien puolustajaan Ilkka Taipaleeseen,  kulttuuri ja urheiluministeri Paavo Arhinmäkeen ja moniin muihin vaikuttajiin, kuten Yrjö Hakaseen, joka laatikin jo kysymyksn kaupungin sosiaalijohtajalle.

Rohkeasti nyt  puolustamaan Tervalammen säilyttämistä. Meillä on sosiaalinen media ja s-posti.  Minulle kerrottiin. että  myös poliitikot ovat myös vastanneet viesteihimme, Me emme kamppaile yksin. Hyvinvointivaltiolla on tukijoita ja säilyttäjiä aivan  Helsingon kärki johtajissa ja  kunnallispoliitikoissa. Kunta vastuu kansalaisten terveys ja sosiaalipaveluista on myös lailla säädetty. Ei Helsingin kaupunki voi noin vain luopua ja luovuttaa päihdehuoltoa yksityislle.

Pankaa nyt rohkeasti pyyntöjä eteenpäin edustajille  kaupungin Helsingin valtuustossa. Sosilaalilautakunnan päätökset vahvistetaan valtuustossa, mikäli on valitettu.  Vanhaa sanontaa mukaillen... hädän hetkellä olevan ääni kuuluu auttajille kun vain rohkeasti uskaltaa pyytää apua. Ja muistakaa nyt ei olla puoluepolitiikan linja leireissä. Saamme tukea kailta puolueilta, kun osaamme esittä asiamme perustellusti ja totuudenmukaisesti.