Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Vieras

/ #213 Kaltoinkohtelusta koettuna

05.05.2012 23:39

Esimerkkejä siitä kaltoin kohtelusta jota itse olen kokenut. Eristäminen: esiintyy siten että ei huomioida mm. tervehtimällä, ei keskustella, halveksivat katseet; tämä sama suhtautuminen kohdistetaan koko perheeseen. Mustamaalaaminen: pahat puheet selän takana, sairaaksi leimaaminen, uskon kyseenalaistaminen, ystäväpiirissä vakuutetaan omaa rehellisyyttä ja minut leimataan valehtelijaksi, siionin harhauttaminen omalla valheellisella käytöksellä, yritykset saattaa toinen täysin epäuskottavaksi. Motiivi tällaiselle käytökselle on oman pesän puhdistaminen hinnalla millä hyvänsä. Valehtelijan yksi tunnusmerkki on että valehtelun kohdetta ei päästetä lähelle, ei haluta selvittää asioita. Väitän että mikäli nämä Johannan kaltoinkohtelijat olisivat puhtaalla omalla tunnolla niin he haluaisivat selvittää nämä Johannan kokemukset eivätkä vaikenisi. Kaikkein pahinta on että itse asian omaisen kanssa ei puhuta mutta takana päin asiaa käsitellään usein laajastikin. Samoin nämä väärin tekijät hakevat toimilleen tukea saman mielisistä, ensin puhutaan vähän pahaa ja kun toiset siihen yhtyy niin kohta puheet pahenee entisestään. Tätä esiintyy kaikkialla, en leimaa tällä vl liikettä. Minun kohdalla on lohtuna ollut läheiset ystävät jotka eivät ole yhtyneet näiden eräiden pahoihin puheisiin. On kyläilty ja elämä jatkunut aivan normaalisti. Olen sitä mieltä että tällainen kiusaaja ihminen ei ole aikuisen tasolla, vaikeista asioista puhuminen on tabu, vika on aina toisessa ja itseä ei nähdä rehellisesti. Kiusaamisen taustalla on aina jokin ongelma kiusaajan omassa elämässä. Ja yksi pahimpia on huono omatunto jostakin jota ei voi kenellekään kertoa. Parhaiten tästä selviämiseen auttaa ystävät ja se että elää omaa elämäänsä eikä välitä näistä, tarvittaessa pitää ottaa etäisyyttä näihin kiusaajiin, silloin se on helppoa kun tietää ketä ne ovat mutta aina ei voi tietää, voi olla että Johannakaan ei tiedä näitä kaikkia ja siksikin on otettava etäisyyttä koko yhteisöön. Uskoahan ei tarvitse jättää vaikka ei ry:llä kuljekaan, siitä kannattaa pitää kiinni ja luottaa Taivaan Isän käsiin vaikeatkin asiat.