KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

jäsen vielä toistaiseksi

/ #3911 Jäsenkato on käynyt KKY:ssä!

02.04.2012 17:44

Vuosikokouksessa kävi ilmi, että vielä 2011 jäseniä oli 725 kpl mutta nyt niitä on noin 540! Aika kova kato on käynyt, mutta siitä aikaisempi hallitus voi syyttää vain ja ainoastaan itseään eikä oppositiota, joka toi totuudenmukaisesti esiin lähinnä hallituksen toimien epäkohdat ja yritti pelastaa toiminnasta mitä pelastettavissa oli. Sillä seurauksella,. Tosin että heidät mustamaalattiin täysin jäsenten silmissä mm. keltaisella tiedotteella ja jäsenlehdenkirjoituksilla, joka oli täynnä vääristelyä ja valheita.

Hallitus yritti kyllä kääntää konfliktin "villikissakysymykseksi" ja väitti julkisuudessa, että oppositio haluaa yrittää kesyttää villimmätkin ihmiseen tottumattomat yksilöt, mutta näinhän ei kuitenkaan ole todellisuudessa tapahtunut koskaan eikä kukaan oppositiossa ole sellaista yrittänytkään. Villimmät ja myös pahasti sairaat yksilöt on aina eläinläääkärin suosituksesta lopetettu.

Olisiko nyt aika unohtaa ristiriidat ja lähteä suuntaamaan kohti tulevaisuutta ja täsmäyttää yhdistyksen toiminta myös hädänalaisten, jo olemassa olevien, kissojen pariin takaisin? Viime vuonna KKY:n toiminta oli niiden osalta vain näpertelyä ja miten monta kissaa jäikin ulos pakkaseen joulukuun 2010 ja huhtikuun 2011 aikana pelkästään, kun pelastustoimintaa ei ollut. Kanervohan kumppaneineen erotti silloiset henkilöt sijoittajan toimistaan erimielisyyksien vuoksi ja nimesi itsensä heidän tilalleen sekä Anneli Revon, joka itsekin myönsi sen, etteivät he pysty loukutuksia tekemään eli kissat jäivät silloin hunningolle ja avuntarvitsoita käännytettiin Kanervon toimesta puhelimitse.

Leikkauskampanjoista annan hallitukselle toki täydet 10 pistettä, mutta pelkästään se ei riitä eikä auta näitä ulkona olevia yksilöitä. Karanteenipaikan perustaminen olisi seuraava yhdistyksen tehtävä. Siihen ei riitä minkään yksittäisen ensikodin pienet kellaritilat. Tässä olisi myös tilaisuus aktivoida yhteistyötä muiden Pirkanmaan alueen kissayhdistysten kanssa. Löytöeläinkodit ovat tarkoitettu ainoastaan kotoaan karanneille kesykisoille, joten nämä kodittomat ongelmatapaukset jäävät kokonaan toiminnan ulkopuolelle kunnallisessa mielessä. Kky:llä on nyt mahdollisuus näyttää olevansa todellisesti kissojen asialla ja perustaa tämä kissatalo vihdoinkin. Se on ainoa todellinen keino, että ensikoteihin ei leviä tauteja ja kissoja sairastu määräänsä enempää.