KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Valehtelijoiden klubi

/ #3332 Re: KISUkin dementoituu

08.02.2012 15:33

#3326: Hernettä nenään - KISUkin dementoituu

Hyökkäys toimii edelleen puolustuksena, mitään todellista argumenttia ei tässäkään kannanotossa ollut. Teillä siihen inttämiseen tuntuu kuluvan enemmän aikaan kuin hädänalaisten kissojen pelastamiseen. Voinen myös huomauttaa, että dementia iskee harvemmin alle 50 v, se on jo biologisesti epätodennäköistä.  Mitä niihin sairauksiin tulee, niin ihminen voi sairastua myös muihin psyykkisiin sairauksiin - moni todella sairas voi kulkea näennäisesti terveen papereilla :)

Mitä siihen kielenkäyttöön tulee; se on ihan se ja sama jos Kisun aktiiveja tai toimijoita haukutaan - ei haukku haavaa tee, tiedämme asiamme oikeaksi.  Eniten tässä jurppii kissojen kohtalo ja suhtautuminen näihin heikompiin. Milloin puhutaan "villikissoista tai saastuneista kissoista", aivan kuin niiden tilanne olisi kissojen omaa syytä! Ei eläinsuojelujärjestöillä ole varaa lyödä kissojen otsaan leimoja,  eläinsuojelujärjestöjen velvollisuus on hoitaa näitä eläimiä niiden tilanteeseen katsomatta. Erilaisilla harhaanjohtavilla termeillä voidaan kikkailla ja väistellä vastuuta. Kotikissat eivät kaipaa pelastamista. "Sivistymätönkin" ihminen voi toimia sydämellään ja tehdä paljon hyvää, mutta sivistyneisyyskään ei aina takaa toiminnan eettisyyttä ja rehellisyyttä. Rahanahneus tuntuu pilaavan monta hyvää asiaa.

Ei ole syytä aliarvioida ihmisten kykyä päätellä asioiden todellista laitaa. Ihmisillä on demokraattinen oikeus ottaa kantaa ja lahjoittaa rahansa yhdistykselle, joka parhaiten toteuttaa heidän arvojensa mukaista eläinsuojelutyötä. Tuo KKY:n "mainos" istuu aika huonosti tämän adressin henkeen.

Jankutus ja inttäminen omasta puolestani loppuvat heti, kun kissoille löytyy oikeutta ja  niiden hoitamiseen tarkoitoitetut (korvamerkityt!) rahat.