ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

SW
Vieras

/ #678 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mietteitä

29.08.2011 20:04

#675: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mietteitä

Juuri tällaista tekstiä olen uskovilta ihmisiltä kaivannut, kiitos siitä!

Israelia sokeasti palvovat tulevat huomaamaan palavansa ikuisissa helvetin tulissa! :-)

Kopioin sen varmuuden vuoksi tähän alle, jos kirjoittaja vaikka tulisi katumapäälle...

''Kyllä, myös kristityt ja Israel tekevät väärin, aina kun ovat valinneet väkivallan ja voiman käytön tien. Inhimillisen tien. Teemme väärin myös siinä, että valikomme ja muuntelemme totuutta arabien kohtelusta legitimoidaksemme Israelin teot. Uusimman, tarkimman dokumentteihin perustuvan historiatutkimuksen mukaan esim. arabikylien tyhjennykset ja väestönsiirrot 1948 täyttävät etnisen puhdistuksen kriteerit. Kyseiset historioitsijat on teilattu ja pakotettu ulos maasta. Juutalaiset historioitsijat. Demokraattisesta maasta.

 

Pakolaisleirit, asumusten tuhoaminen tai tuhansien palestiinalaisten pitäminen vankiloissa "ennakoivasti" eivät ole lähtöisin raamatun sanasta:

 

Älköön teistä kukaan tehkö vääryyttä lähimmäisellensä, vaan pelkää Jumalaasi; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Älä tee vääryyttä kurjalle ja köyhälle palkkalaiselle, olipa hän veljiäsi tai muukalaisia, joita asuu maassasi, sinun porttiesi sisäpuolella.

Minkä minä olen nähnyt, niin ne, jotka vääryyttä kyntävät ja turmiota kylvävät, ne sitä niittävätkin.

Älä tee muukalaiselle vääryyttä äläkä riistä häntä, sillä olet itsekin ollut muukalaisena Egyptissä.

Pysy erossa väärästä asiasta. Älä aiheuta syyttömän kuolemaa, sillä sellaista vääryyttä minä en salli.

Älä tee toiselle vääryyttä äläkä ota mitään väkisin.

 

Kristittynä en voi muuta kuin todeta, että kyllä Israelin Pyhä näkee ja muistaa jokikisen arabinkin kyyneleen ja kärsimyksen. Hän tulee viimeisellä tuomiolla tuomitsemaan myös juutalaiset. Kuin myös arabit. Ja juutalaisten tuomio on ankara: jolla paljon on, siltä paljon vaaditaan.

Yksilöihmisenä voin rukoilla armoa - kummallekin osapuolelle. Ja voin omalta pieneltä osaltani yrittää muistuttaa, että Jumala käski siunata Israelia, ja rukoilla sille rauhaa. Mutta Jumala ei käskenyt  palvoa Israelia tai ylistää sen tekoja.  Palvonta ja ylistys ja kiitos kuuluu vain Jumalalle. Siunaaminen voi olla myös totuuden puhumista, ja vääryyden oikaisua. Sitä, mikä tuo rauhaa ja lohdutusta molemmille osapuolille.

Kristiityinä sanomme usein: Jumala rakastaa syntisiä, mutta ei heidän syntisiä tekojaan. Voisimme sanoa samoin Israelista. Jumala rakastaa Israelia, mutta ei sen syntisiä tekoja.''