ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

dorrit

/ #626 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

26.08.2011 23:01

#625: Muuta SINÄ kirjasi oikeaan osoitteeseen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat

Rakas sisar Herrassa!  Kiitos analyysistäsi. Koska olen opiskellut tekstianalyysia, johtopäätöksesi ovat kerrassaan kiehtovia! Koska lopputyö aiheesta on tehty, en kuitenkaan keskity aiheeseen enempää.

Sen sijaan rohkaisisin teitä keskittymään enemmän näihin "rosvoihin", joita (kolmen päivän ymmärrykselläni) sivuillanne pyörii. He ovat etsijöitä. He haastavat ja väittelevät, kyseenalaistavat uskovien maailmankuvaa, tapoja ja mielipiteitä.

Eikö Jeesus sano Ilmestyskirjassa "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!"

Nämä haastavat ja kyseenalaistavat ovat palavia! He välittävät! Tosin he aloittavat palavina vastustajina, mutta anyway, heillä on elävä sydän ja mieli, ja Jeesus palavasti haluaa, että sinä ja muut sisaresi täällä Israel-sivuillakin rakastatte heidät Isän kotiin!

Kurittomilla lapsilla, usein pojilla, on tapana "kerjätä huomiota" haastamalla riitaa. Mutta kyseessä on todella normaali, terve huomion tarve. Jos se täyttyy normaalisti, sitä ei tarvitse kerjätä negatiivisesti. Antakaa positiivista huomiota näille kavereille! Olen ihan tosissani.  Älkää demonisoiko, älkää kiinnittäkö negatiivista huomiota. Jos maksatte pahan pahalla ja tuomitsette helvettiin tai hulluksi, haastaja on onnistunut saamaan just sen, mitä hakikin. Hän onnistui ärsyttämään.

Jos ei pinna kestä suhtautua normaalisti, suhtautukaa mieluummin yli-imelän rakastavasti: Voi kulta-mussu, Jeesus rakastaa sinua, annapas kun kerron mitä kaikkea ihanaa Jeesus tänään minulle teki...

Ja rukoilkaa. Siis ei uhkaillen: saatpas nähdä, kun minä rupean rukoilemaan, sitten Jumala tulee ja tappaa sinut...  Se olisi taas voitto haastajalle. Hän olisi onnistunut ärsyttämään. Ihan oikeasti rukoilkaa raamatullisesti haastajien puolesta. Kestävästi, uskollisesti, siunaten. Vaikka joka kerta, kun siunaatte Israelia, niin siunatkaa haastajianne.

Sillä katsokaas, Veli Andreas (jonka joka ikinen kristitty tuntee ja tietää) on sanonut, että paras tapa rukoilla Israelin puolesta on rukoilla, että arabit tulevat uskoon. Se pätee myös haastajiin. Kun rukoilet heidät uskoon, heistä tulee palavia Israel-ystäviä!  Ja mikä parasta: eräänä päivänä saamme yhdessä heidän kanssaan katsella rakasta Yeshua HaMashiaa kasvoista kasvoista!