ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

dorrit

/ #557 Re: Re: Rukousaihe: IDF

23.08.2011 22:55

#552: z - Re: Rukousaihe: IDF

Kiitos kommentista. En vain oikein ymmärtänyt sitä. Onko sinusta "sarkasmia", jos rukoilemme Israelin armeijan sotilaiden ja henkilökunnan puolesta, jos he tekevät 5 kertaa enemmän ITSEmurhia kuin mitä heitä kuolee terroristi-iskuissa?

Ehkä haluaisit tarkemmin kertoa, mitä "sarkasmia" näet sellaisessa? Tottakai uskovien tulee rukoilla myös Vekaranjärven itsemurhatilastojen pienenemistä, mutta toisaalta: 1) tämä on Israel-aiheinen palsta ja 2) et ole aiemmin kertonut asiaa rukousaiheeksi. En siis osannut mainita asiaa rukousaiheena IDF:n ohessa. Ehkä voit samalla kertoa tarkemin oman rukousaiheesi, ole toki hyvä.

Minä olin IDF:n itsemurha-ongelman suhteen aivan tosissani. Tilastot ovat aitoja, ongelma on aito. Tähän asti on puhuttu vain palestiinalaisista itsemurhapommittajista. Valitettavasti IDF:n omat itsemurha-tilastot  osoittavat, että IDF:n sisäinen ongelma tappaa 5 kertaa enemmän IDF:n sotilaita. Siis useampi juutalainen tekee vihollisuuksien takia itsemurhan kuin palestiinalainen - sehän on sielunvihollisen kieroin voitto koko sodassa!

Se ON rukousaihe. Sekä näiden yksilöihmisten ja heidän läheistensä kannalta, että koko armeija kannalta. IDF on todella vaikeassa tilanteessa muutenkin. Omien sotilaitten ja henkilökunnan itsemurha"käyttäytyminen" ei todellakaan paranna armeijan mielialaa tai taistelumotiivia.

Toinen rukousaihe IDF:n suhteen on jatkuva, runsas traumaterapian tarve. Voin jättää tämänkin asian samalla rukousaiheeksi. Ihminen voi traumatisoitua esim. siitä, mitä hän joutuu kokemaan, näkemään muille tehtävän - tai mitä hän itse vastoin omaa tahtoaan joutuu tekemään. IDF:n sotilaiden kokemat traumat ovat monentasoisia, osa menettää psyykkisistä syistä muistinsa, osa sairastuu psykiatrisesti, osa selviytyy "pelkillä" käytöshäiriöillä.

Monen elämä joutuu raiteiltaan. Alkoholismia, huumeita, väkivaltaa jne. Ei oman elämän hallintaa.  Israelissa ja palestiinalaisalueilla kasvaa traumatisoituneitten aikapommi. Sodanomaiset olosuhteet, viha ja kosto tuhoavat molempien elämää.

Kaikki IDF:n piirissä olevat tarvitsevat rukouksiamme. Niin voimme siunata Israelia. Niin voimme rukoilla Jerusalemille rauhaa. Ei lietsomalla vihaa, vaan rukoilemalla fyysisesti ja psyykkisesti haavoittuneille parantumista ja turvaa, armahdusta.