Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #34225 Re: Israelin arkeologiaa

22.04.2014 10:46

#34218: - Israelin arkeologiaa

Piti vähän hakea. viitannet tähän HS:n kirjoitukseen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305600066215

King puhuu ”luokittelumielessä” ”Jeesuksen vaimon evankeliumista”, koska tekstinpalanen näyttää olevan osa kaksipuolista kirjan sivua.
King on Harvardin yliopiston teologisen tiedekunnan professori, jonka erikoisalaa on Uusi Testamentti, koptikristillisyys ja gnostilaisuus.

'Maria Magdalena esiintyy Jeesuksen vaimona ja lasten äitinä muun muassa amerikkalaisen Dan Brownin bestsellerissä Da Vinci -koodi.
.......
Gnostilaisuudesta:
"Gnostilaisuuden muodostivat monet synkretistiset uskonnolliset ryhmät. Gnostilaisuus piti itseään kristinuskon kilpailijana sekä parempana uskontona kuin kristinusko. Gnostilaisuus tulee kreikankielen sanasta gnosis, joka tarkoittaa tietoa ja ymmärrystä. Gnostilaisuudessa oli monenlaista vaikutusta esim. jotkut gnostilaiset opettivat, että jumalallisuus saavutetaan miehen ja naisen ykseydellä. Tämä ajatus johti myös jotkut gnostikot tavoittelemaan jumaluutta miehen ja naisen seksiaktin kautta. Mutta oli myös olemassa gnostilaisia, jotka pidättäytyivät sukupuolisuhteista. Kun tiedämme sen tosiasian, että gnostilaiset pitivät kristittyjä vihollisinaan sekä sen että he pitivät itseään kristittyjä parempina ja he halusivat kaikella tavalla osoittaa kristinuskon vääräksi, niin sen tähden syntyivät ns. gnostilaiset evankeliumit, joiden tarkoituksena oli mustamaalata ja vääristää Raamatun evankeliumi.


Alkuseurakunta ei pitänyt Raamatullisina gnostilaisia evankeliumeja, koska ne eivät olleet kanonisia. Esimerkiksi Marian evankeliumi näki päivänvalon 200-luvulla ja siitä ilmestyi hiukan toisenlainen versio 400-luvulla, jossa naisen asema opetuslapsena oli hiukan muuttunut, lisäksi Marian evankeliumi on gnostilais-egyptiläistä kristillisyyttä, joten sillä ei ole Raamatun arvovaltaa. Marian evankeliumi on myös syntynyt yli sata vuotta sen jälkeen, kun viimeinen Raamatullinen teksti syntyi. Marian evankeliumi kuuluu UT:n apokryfikirjoihin eikä sillä ole Raamatullista arvovaltaa, joten sen sanoma on hylättävä, eikä sillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa.


Gnostilaiset evankeliumit olivat aikansa propagandaa, jonka kautta he mustamaalasivat kristittyjä ja koittivat sen kautta osoittaa olevansa parempi uskonto kuin kristittyjen usko Jeesuksen Kristukseen. Eräs voimakas tekijä Filippuksen evankeliumille oli tietyissä gnostilaisryhmissä vaikuttava seksinhimo ja seksin palvonta, jossa he opettivat miehen ja naisen saavuttavan jumalisuuden seksiaktin kautta. Filippuksen kirjan kautta gnostilaiset halusivat myös osoittaa, että Jeesus Kristus oli tavallinen ihminen, ei Jumalan Poika, sillä seksisuhde Maria Magdaleenan kanssa oli gnostilaisten mielestä osoitus siitä, että Jeesus oli tavallinen mies, joka tarvitsi seksiaktin naisen kanssa saavuttaakseen jumalallisuuden. Nämä gnostilaisuuden opit ja opetukset ovat valheellista sekä Jumalanpilkkaa. Gnostilaisuuden tarkoitus oli eksyttää ja luoda oma valheellinen kuvansa Jeesuksesta Kristuksesta. Gnostilaisuus on yksi eksytys niiden monien joukossa, jotka valheellisesti peukaloiden vääristävät Raamatun opetuksen Jeesuksesta Kristuksesta. Yleensä eksytys aina vääristää jollakin tavalla Jeesuksen Kristuksen ja koittaa viedä Jeesukselta pois Jumaluuden sekä Pelastajan aseman. Gnostilaisuus ei tee tässä suhteessa poikkeusta, sillä se myös koittaa riistää Jeesuksen Jumaluuden ja koittaa tehdä Hänestä tavallisen ihmisen.


Joh.19:26

26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

Valheellinen informaatio kertoo Maria Magdaleenan olevan se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti. Mutta Raamattu kumoaa tämän. Lähellä Jeesuksen ristiä seisoivat kaikki hänen tuttavansa (opetuslapset) Hänen äitinsä (Maria) ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena. Jeesus roikkui ristillä ja katsoi äitiinsä ja opetuslapseen, jota Hän rakasti sanoen äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!" Nuo Jeesuksen sanat paljastavat sen ettei kysymyksessä ollut nainen (Maria Magdaleena), vaan mies, joka oli opetuslapsi Johannes. Joillekin ei riitä Raamatun totuus, vaan he väittävät, että Maria Madgaleenan ja Jeesuksen suhde piti salata ja sen takia tässä kohden Jeesus olisi sanonut katso poikasi. Tällainen väite on naurettavan lapsellinen, jonka kautta eksytetty ihminen koittaa pitää pystyssä niitä kulisseja, jotka hän on itselleen rakentanut."