Sieppijärven koulurakennusta ei tule purkaa

Anne Heikki-Rantala -(Pulli)

/ #4

22.07.2011 09:50

Koulurakennus hallitsee Sieppijärven kyläkuvaa, se on maamerkki. Paljon on oppilaita vuosien mittaan käynyt tätä koulua ja paljon on muistoja näillä ihmisillä. Uudemmassa osassa pidettiin aikoinaan Kolarin kunnallista keskikoulu 13 vuotta, kaikilta kunnan kyliltä on nuoria ollut koulussa juuri tässä osassa ja usein kohtaa näitä entisiä nuoria jotka tahtoisivat käydä katsomassa entistä kouluaan. Moni tulisi mielellään tapahtumaan (kesäaikana), jossa muisteltais entisiä kouluaikoja ja näkisi nämä kulmat. Yli 10 vuoden ajan olen tavannut useita entisiä keskikoululaisia ja tämä aihe on ollut hyvin kiintoisa. Ovat vain toivoneet, että joku taho järjestäisi tämmöisen tapaamisen. Suinäpä olis ideaa kylätoimikunnalle, uskon kyllä että paikkakunnalla asuvista entisistä keskikoululaisista saataisiin porukka kokoon ja yhteistoimin kylätoimikunnan kanssa saataisiin hyvä tapahtuma aikaiseksi. Sieppijärven kylä kyllä kaipaisi häppeninkiä ja kylä oli voimissaa keskikoulun täällä ollessa. Olen puhunut tämmöisestä "keskikoulutapahtumasta" myös Kolarin suunnalla asuvien entisten oppilaiden kanssa ja nämäkin ovat olleet erittäin kiinnostuneita asiasta. Eikös pistetä hihat heilumaan, ei tämä puhumalla etene, sen olen kyllä huomannut reilun 10 aikana ja yksin ei semmoista voine toteuttaa, mutta yhteistuumin ja voimin. Harmi jos tämäkin jää vain haaveen tasolle.