Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24642 Re: Re: Eheytyshoito ja todellinen eheytyminen

12.11.2013 12:28

#24622: - Re: Eheytyshoito ja todellinen eheytyminen

"Jos laitettaisiin syrjään nuo "tieteelliset tutkimukset" hetkeksi, ja katsottaisiin ihmistä ihan omilla silmillämme. "

Tieteelliset tutkimukset eivät aina saavuta "lopullista totuutta", mutta omat havaintomme on varmuudella harhaisia ja yksittäisiä, eivätkä voi ylittää yleisen tosiasian vaatimuksena olevaa validiteettia: Onko tämä yksittäinen havainto yleistettävissä muihinkin tapauksiin ja onko siinä havaittu ilmiö sattuman vai todellisen syy-seuraussuhteen tuottama. On siis totuutta etsiessään paljon turvallisempaa hakea sitä tieteen kuin oman havainnon avulla, jos vain tieteen ajattelua kykenee ymmärtämään. Uskonnollisista lähteistä löytyy taas uskonnollisia totuuksia, joilla ei ole mitään yhteyttä yleisesti reaalimailman ja erityisesti tämän keskustelun alla olevan ilmiön kanssa.

"Itse asiassa kyse on tässä asiassa siitä, kuin jos totuttautuisimme lihan sijasta kalansyöntiin, olettaen, ettemme ole koskaan pitäneet kalasta. Homo ei voi myöskään syyttää allergiaa siitä, etteikö voisi alkaa heterosuhteeseen."

Sukupuolinen suuntautuminen on kyllä koko lailla syvällisempi asia kuin ruokamaku. Jos olet tuollaisen fundeerauksen tosissasi sanonut, et ymmärrä pätkääkään asiasta, josta olet viisastelemassa.

Toki on jonkun verran ihmisiä, joilla se voi muuntua aika ketterästi. Tässä onkin tämän keskustelun eräs ydinasia: Joillekin "heteroille" ja "homoille" seksuaalinen orientaatio on stabiili ja heitä on turha yrittää mihinkään muuttaa eivätkä he itse miksikään muutu. Sitten on niitä, joilla on tämä "monineuvoisuus" jonkin asteisena ominaisuutenaan. Pahin katastrofi syntyy juuri siinä, että uskikset vaativat "stabiileja homoja" muuttamaan orientaatiotaan, koska dynaamiset (lue: biseksuaalit) kykenevät sen painostuksen alla tai joskus jopa ilmankin sen tekemään. Asia erikseen on se, mihin kulttuuriin kukin itsensä identifioi. Bi voi esimerkiksi liittyä voimakkaasti homokulttuuriin. Hän voi myös hahmottaa itsensä homoksi, koska "tuntomerkit viittaavat siihen" eli ympäristöstä opittujen ajatusten mukaan homo se, joka on kiinnostunut omasta sukupuolesta - riippumatta siitä, kiinnostaako välillä myös vastakkainen. Näin lienee ollut kyse esimerkiksi kotimaisessa tapauksessamme Amadeuksessa. Laittamasi videon tapauksesta on vaikea sanoa, mutta tarinoiden uskottavuutta syövät "pakkosyötetyt" klassiset syyehdotelmat haastatellun homouden syistä.

"...miksi  kaikenlaisia seksuaalisia erityisryhmiä kyllä kannustetaan leikkauttamaan itseään ja läpikäymään hormonihoitoja sun muita, mutta sitten homojen ollessa kyseessä muutos onkin yhtäkkiä paha asia."

Syy tähän on yksinkertainen: Uskovaiset homot joutuvat tuon argumentin takia painostuksen kohteeksi ja toisaalta tällaisia adresseja tehtaillaan ajatuksen perusteella. Jos minkäänlaista painostusta tai diskriminaatiota ei olisi, asia voisi ketään muuta kuin tapahtuman itse niin kokevaa tuskin vähempää kiinnostaa.