Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24048 Re: Re: Re: Re: Niistä kauhistuttavista seurauksista

04.11.2013 07:33

#24046: - Re: Re: Re: Niistä kauhistuttavista seurauksista

Ok, pelkäät siis tasapäistämistä harmaaksi joukoksi, vaikka tuloksena tulee olemaan enemmänkin kirjavuus. Ruotsin hen-ajattelulle en itsekään täysin lämpene, mutta toisaalta ymmärrän monia tilanteita, joissa sillä voidaan poistaa ennakko-olettama jossain roolissa olevasta, ehkä tuntemattomasta ihmisestä puhuttaessa.

"Tilanne on ihan vastaava, kuin jos kaikille pitäisi aiheuttaa vammoja, jotta voisivat hyväksyä vammaiset."

Ymmärtääkseni vammaislaki ei ole edellyttänyt kaikkien käyttävän pyörätuolia tai kainalosauvoja, vaan antaa vammaisille samat mahdollisuudet suoriutua arjesta kuin muillakin on. Sama ajatus on tasa-arvoisessa avioliittolaissakin. Jos lapsille kerrotaan, että CP-vammainen tai skitsofreenikko ei ole kiusauksen kohde, vaan ihminen muiden joukossa, se taas vastaa tuota asennepuolen juttua, jossa estetään se, että ihmiset diskriminoisivat erilaisia. Siis vielä kerran: Suomessa sukupuolisensitiivisen kasvatuksen ei ole tarkoitus kieltää keltään hänelle ominaista roolia, kunhan se ei pääsääntöisesti vahingoita muita ihmisiä.

"Itse asiassa olen sitä mieltä, että asiat etenevät liian nopeasti suhteessa siihen, mitä niistä tiedetään ja niiden vaikutuksia ymmärretään. "

Tämähän tässä on aina: Konservatiiville ei mikään etenemisnopeus ole riittävän hidas. Tällä hetkellä Suomen aikuisväestön enemmistö on jo kypsä hyväksymään tasa-arvoisen avioliiton. Kun tullaan huomaamaan, ettei taivas putoakaan niskaan, vastustamaan jäävät lopulta vain kaikkein tiukkapipoisimmat.