Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

MariaM

/ #21028 Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

20.09.2013 15:51


Alussa ihminen luotiin elämään yhteydessä Luojaansa ja Hänen rakkautensa ja huolenpitonsa kohteena. Ihminen kuitenkin rikkoi Jumalaansa vastaan ja teki syntiä. Jumalan olemuksen yksi puoli on pyhyys. Jumalan pyhyys merkitsee, että Hän on täydellinen eikä Hänessä ole mitään virhettä tai vääryyttä. Jumalan pyhyys merkitsee myös, että Hänen yhteydessään ei mikään vääryys tai synti voi kestää. Jumalan pyhyys tuhoaa kaiken vääryyden ja synnin. Jumala on todellinen ja olemassa oleva persoona. Hän on kaiken luoja ja pitää olemuksellaan myös kaikkea olemassa. Synti ei voi olla Jumalan läheisyydessä vaan syntinen ihmisen tulevaisuus on ainoassa paikassa, josta Jumalan läheisyys on täydellisesti poissa. Jumala on ikuinen, hän on ollut aina olemassa ja tulee aina olemaan. Ihminen on Jumalan luoma. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Syntiinlankeemuksen tähden Jumalan täytyi erottaa ihminen yhteydestään ja välittömästä läheisyydestään, ettei ihminen tuhoutuisi syntiensä tähden. Siksi jokainen ihminen syntyy erossa Jumalasta.

Yksi osa Jumalan kuvana olemista on, että myös ihminen on ikuinen. Olemassa olomme ei pääty kuolemaan, vaan persoonamme jatkaa olemista ikuisesti. Meillä jokaisella on yksi elämä käytettävissä, kuoleman jälkeen ei ole toista elämää maan päällä. Jumala tarkoitti seksin vain keskenään naimisissa oleville miehelle ja naiselle. Raamatussa tuomitaan muu kuin miehen ja vaimon välinen seksi, olipa se homo- tai heteroseksiä. Tähän sisältyy yhdyntä, toisen sukupuolielinten hyväily sekä suu- ja anaaliseksi. Samasta paikasta on lähtöisin myös Jumalan ominaisuudet rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys. Syrjäkylän pappi rajaseudulta oli käynyt kaupungissa hoitamassa pakollisia asioitaan, ja mukana hänellä oli pappilan kyökkipiika tekemässä omia hankintojaan pappilan keittiöön. Kotimatkalla nousi raju ukonilma, ja salama löi pappilan hevosen lähelle niin, että hevonen pyörtyi siihen paikkaan. Koska ukkonen oli ihan kohdalla, vettäkin tuli kuin saavista kaataen, ja niinpä pappi ja piika päättivät mennä hevoskärryjen alle piiloon. He ahtautuivat melko pienten kärryjen alle, ja koska piikaa hiukan pelottikin kova ukonilma, hän koetti painautua mahdollisimman tiiviisti papin kylkeen. Ukkonen alkoi jo loitontua, mutta nuoren naisen läheisyys sai papin himot hyrräämään. Kohta hän kaivoi kovan kalun housuistaan ja sitä kädessä pitäen kähisi irstaasti piian korvaan: Minä tarjoan sinulle tätä elämän sauvaa. Piika vastasi: Voi kuulkaa, kirkkoherra. Koettaisitte mieluummin tarjota sitä tuolle hevoselle, että se virkoaisi ja päästäisiin jatkamaan matkaa. Jumalan olemuksen yksi puoli on pyhyys. Jumalan pyhyys merkitsee, että Hän on täydellinen ja Hänessä ei ole mitään virhettä eikä vääryyttä. Jumalan pyhyys merkitsee myös, että Hänen yhteydessään ei voi olla mitään vääryyttä tai ketään joka ei ole pyhä ja ilman vääryyttä eli syntiä. Jumalan pyhyys tuhoaa kaiken vääryyden ja synnin. Vaikka Raamattu tuomitsee homoseksuaaliset teot, se ei hyväksy homofobiaa eikä kannusta vihaamaan homoseksuaaleja. Kristittyjen tulee sen sijaan ”kunnioittaa kaikenlaisia ihmisiä”.

Mitä on synti? Synti on rikkomista Jumalaa, toisia ihmisiä, muuta luomakuntaa tai itseään vastaa. Jokainen ihminen on tehnyt vääryyttä eli syntiä. Sen sijaan että Raamattu keskittyisi homoseksuaalisten halujen syihin, se kieltää homoseksuaaliset teot. Jeesus jatkaa opetustaan: "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Raamattu ei käsittele suoranaisesti homoseksuaalisten halujen syntymekanismia, vaikkakin se myöntää, että kaikilla on synnynnäinen taipumus toimia vastoin Jumalan käskyjä