KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Merja Lehto
Vieras

/ #1576 Taloudenhoitajasta

22.03.2011 12:05

Marko Kari on ollut taloudenhoitajana vuodesta 2006 lähtien. Käsittääkseni Marko on alusta lähtien saanut työstään rahakorvausta. Syy Markon palkkaamiseen oli se, että KKY ei saanut mistään vapaaehtoista taloudenhoitajaa.

Minä toimin taloudenhoitajana ennen Markoa. Tein työn ilmaiseksi. Vaikka tein taloudenhoitajan työtä palkatta, taloudenhoitoon kului silti jonkin verran rahaa, sillä kirjanpidon hoiti ulkopuolinen tilitoimisto. En muista tarkkaan, kuinka paljon tilitoimisto velotti, ehkä 1000-1500 € vuodessa. En tiedä, miten asia nyt hoidetaan.

Olin myös KKY:n hallituksen jäsen. Vuoden 2006 vuosikokouksessa oli valittu KKY:lle uusi puheenjohtaja. Koska puheenjohtajavaalissa oli äänestänyt myös henkilö, joka ei ollut jäsen, joutui yhdistys järjestämään ylimääräisen kokouksen, jossa oli määrä suorittaa uusi vaali. Vuosikokouksessa valittuun puheenjohtajaan ja muihinkin hallituksen jäseniin kohdistettiin tuossa ylimääräisessä kokouksessa aikamoista arvostelua, ja osa kokouksen osanottajista suhtautui meihin todella vihamielisesti. Erosin hallituksesta ja taloudenhoitajan työstä tuossa kokouksessa, jossa muukin hallitus yhtä jäsentä lukuun ottamatta erosi. En enää halunnut toimia Katastrofiyhdistyksessä aktiivisesti. Olin pelästynyt ja loukkaantunut. Koin arvostelun epäoikeudenmukaiseksi. Yhdistyksen puolesta olin pahoillani myös, sillä KKY menetti monta osaavaa ja ahkeraa toimijaa.