Maahanmuuttajien tuet

mukavaa kevättä vaan

/ #766 tuet

18.03.2013 23:26

Kuulkaas nyt kun ne maahanmuuttajat ei saa mitään erityisiä tukia, pakolaiset on asia erikseen. Minun maahanmuuttaja-poikaystäväni saa pienen palkkansa siivoamalla kännikalojen ym. räät ja sotkut lattioilta ja vessoista 7 päivää viikossa sekä yö- että päivätyönä. Mutta kai sekin on kadehtimisen ja valittamisen sekä solvaamisen paikka. Tämä on myös hänen ystäväpiirissään ihan tavallinen kuvio, millä tullaan jotenkuten toimeen peläten vielä yötöihin mennessä skinien hyökkäyksiä. Moni maahanmuuttaja-tuttuni ei sitäpaitsi hyväksy ns. elintasopakolaisuutta ollenkaan ja eivät edes haluaisi ottaa mitään tukia vastaan, vaikka olisivat oikeutettuja, koska haluavat itse tienata ja yrittää, eivätkä edes valita, vaikkei vapaa-aikaa juurikaan ole. Kyllä monella mielikuvitus laukkaa aika lujaa kun kuvitellaan kaikenlaista yhden tietyn ryhmän perusteella. Huom. myös Venäjältä ja euroopan eri maista tulee maahanmuuttajia. Eipä niputeta kaikkea samaan nivaskaan. Kyllä minuakin elintasopakolaisuus inhottaa, tuskin sitä kukaan hyväksyykään, mutta esim. yhden tietyn Afrikan maan pakolaisten takia ei kannata ajatella että kaikki afrikkalaiset tulisivat tänne vain etuja nostamaan, kun ei se ole edes mahdollista, maahanmuutto kun on asia erikseen. Ei suomalainenkaan olisi pakolainen muuttaessaan ulkomaille, vaan maahanmuuttaja.