Synnytysten säilyttävä Raahessa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Synnytysten säilyttävä Raahessa.

Vieras

05.10.2011 22:04

Olisi järjetöntä lopettaa erittäin hienosti toimiva synnytysosasto! Säästöjä lopettamisesta ei ole pystytty osoittamaan! ja potilasturvallisuus kärsisi pitkien kuljetusmatkojen takia!

Vieras

06.10.2011 10:53

Raahen synnytysyksikkö on säästettävä! Raahessa on pieni mutta tehokas ja ihana yksikkö. Parasta palvelua. Pienessä yksiskössä säilyy yksilöllisyys, kätilöillä on aikaa hoitaa, opstaa ja neuvoa sekä kuunnella. Olen joutunut raskausaikana olemaan myös Oyssissa lomajan sulun takia. En toistakertaa sinne haluaisi, liian iso paikka ja kylmä! 2 lasta olen Raahessa synnyttänyt ja raskaudet ovat olleet vaikeat, Raahessa olen saanut parhaan hoidon.
M. Laine

#28 Kiitos!

06.10.2011 13:39

Kolme vuotta sitten synnytin tyttäreni Raahen sairaalassa, koska perheverkkoni on siellä (itse asun Tampereella). Meistä pidettiin valtavan hyvää huolta - majoituimme perhehuoneessa koko perhe - ja esikoisemme sai elämälleen turvallisen ja välittävän alun. Olen todella huolissani pienempien synnytyspaikkojen sulkemisesta, sillä siinä jos missä menee "lapsi pesuveden mukana". Sitä arvoa, mikä on perheen aloittamisen tai laajentumisen turvallisessa ja humaanissa tuessa synnytyksen yhteydessä, on vaikea mitata laskelmilla. Sen puuttumisen vaikutukset tulemme kuitenkin näkemään ja kokemaan tulevaisuudessa. Uskon, että Raahen synnytysosaston lähestymistavalla on valtava merkitys esimerkiksi synnytyspelon lievityksessä, imetyksen aloittamisessa ja perheen avittamisessa yhteiseen elämään. Ainakin omalla kohdallani nämä kaikki toteutuivat, samoin kuin kaikki lääketieteelliset ja tekniset tarpeet synnytykseeni liittyen. Olen todella kiitollinen Raahen sairaalalle (ja myös Tampereelle, sillä saamani maksusitoumus teki mahdolliseksi synnytystä edeltävät neuvolakäynnit Raahessa) ja syvästi toivon, että synnytykset jatkuvat Raahen sairaalassa!

Vieras

06.10.2011 15:41

Kiire tapaukset eivät ehdi ouluun vaan ne on hoidetta Raahessa samoin valtava saastuttava vaikutus kun kuljetaan kahtomassa äitiä ja lasta.

Vieras

#30 hyvä kokemus jäi!

06.10.2011 19:52

Synnytin toisen lapseni Raahessa ja vaikka vauvalla oli napanuora tiukasti kaulan ympäri, kuten esikoisellakin, sain hänet rinnalleni alasti, mitä en saanut kokea isossa yliopistollisessa sairaalassa esikoisen syntyessä. Minusta oli ihanaa, että henkilökunta oli kuullut hiljaisen toiveeni, eivätkä he pitäneet kiirettä vauvan poisviennissä. Tuli tunne, että isossa sairaalassa kaikki hoidetaan liukuhihnalta ja äiti ja lapsi äkkiä pois synnytysosastolta vierihoito-osastolle, kun taas pienessä sairaalassa sai olla rauhassa salissa niin kauan kuin halusi.

kiitos!
Ouluun joutunut.

06.10.2011 20:49

Oysassa isälle ei anneta mahdollisuutta osallistua vauvan ensimmäisiin päiviin, ellei kohdalle satu tuuri ja pääse perhehuoneeseen. Ja ellei perhehuoneeseen ole mahdollista päästä, ei isällä ole osastolle mitään asiaa muulloin, kuin vierasaikana. Raahessa on pienet kahden hengen huoneet ja toisen äidin huomioiden saa isä tulla osastolle milloin vain äidin ja vauvan kanssa vaikkei perhehuoneessa olekaan.
mummu

#32 Synnytysosasto säilytettävä Raahessa!

06.10.2011 21:30

Kolmisenkymmentä vuotta sitten esikoista odottaessani jouduin sulun aikana Ouluun synnyttämään. Siellä vastaanotto oli tyrmäävä: "Mitä sinä tänne tulet kun olet raahelainen." Itkua niellen sopersin että siellä on sulku.Pitääkö lähteä Oulaisiin? Sain jäädä mutta vastaanotto kaihersi mieltä. Seuraavat lapset sainkin tehdä Raahessa ja niistä jäi mukavat muistot. Ilmapiiri oli kodikas ja lämmin.

Vieras

06.10.2011 22:17

antaapi olla sen sielä

Vieras

07.10.2011 19:53

Kaikki neljä lastani olen synnyttänyt yliaikaisina, kun omia supistuksia ei yksinkertaisesti tule. Starttireissuja on ollut kolmesta viiteen. Edellisellä paikkakunnalla asuessa synnärille tunnin matka. Kyllä se kovasti hermoja ja järjestelyjä kysyy, kun äiti käynnistyksellä jo kolmannen kerran ja palaa taksilla yötä myöten kotiin. Mies järjestelee työjuttujaan ja aina huoli pienempien lasten hoidosta. Oma lapsiluku taitaa jäädä tähän, jos joudun käynnistysrumbaan kauaksi kotoa. Raahen synnäri aivan IHANA. Kokemusta myös isoista laitoksista kolmen ekan lapsen verran.

Vieras

07.10.2011 21:04

pitäähän ne säilyä raahessa ei ole oikein viedä pois tulevilta äideiltä oulu liian kaukana

Vieras

09.10.2011 10:06

Raahen synnärillä ammattitaitoinen henkilökunta

Vieras

09.10.2011 22:38

Pitäkää lippu korkealla siellä osastolla, kätilöt/lastenhoitajat sekä lääkärit! Mahtava paikka kaikkien 6 lapsen syntyessä! Ja entisenä työpaikkana! Toivon sydämestäni että osasto ja te huippuammattilaiset saatte jatkaa arvokasta elämänmakuista työtänne! TL

Vieras

10.10.2011 13:08

Unelmoin kätilön ammatista ja toivon että saan vielä joskus toimia kätilönä kotipaikkakunnallani!

Vieras

10.10.2011 23:53

Allekirjottakaa !!!...

Vieras

#40 Nyt taitaa keinot loppua

18.10.2011 03:44

Vaikka kuntalaiset ja poliitikotkin haluaisivat synnytykset säilyttää niin ei mitään mahdollisuutta, jos sairaalan oma johto ei sitä halua... Ei auta muu kun jokaisen tyytyä väärään päätökseen...

Vieras

26.10.2011 21:54

Kannatan ehdottomasti kaikkien synytyslaitosten - ja sairaaloiden kunossapitoa, niin alas ei pidä ajautua, että takapajulaksi muututaan.

Vieras

29.10.2011 10:13

Itse en saanut Raahessa synnyttaa kun oli kaksoset tulossa mutta On todella ikavaa etta kaikki pienet osastot vaan lopetetaan ilman paikkakunnan asukkailta kysymatta!ei voi olla kenenkaan edun mukaista etta pitaa lahtea 75 km:n paahan synnyttamaan!!!