Kemiallinen sitominen hoivapalveluissa on saatava valvontaan!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kemiallinen sitominen hoivapalveluissa on saatava valvontaan!.
Vieras |
#2605.05.2015 17:19Mitä iloa vanhuksella on maata sängyssä vihanneksena? :'( |
Vieras |
#2709.05.2015 13:47Asia on erittäin tärkeä! |
Lätkä_60 |
#2811.05.2015 14:17Olen seurannut asiaa vuodesta 2004. En suoraan hoitolaitoksessa, mutta minun sukulaislapsiani on hoitoalalla, ja heidän kaverinsa vahvistavat saman asian aina vaan. Esim. siskoni tyttö on ollut jo vuosia vanhainkodissa töissä, julkisella ja yksityispuolella. Nyt tyttö opiskelee työn ohella sairaanhoitajaksi. Hänen viesti on jopa yllättävästi, että julkinen säätelee hoitokäytäntöjä yksityisille, mutta ei itse noudata niitä. Olin juuri yhden tytön perhejuhlissa, ja useampi nuori oli sitä mieltä, että heidän etiikka ei salli työskentelyä Haminan vanhuspalvelussa. Heidän kertoman mukaan vanhukset nuijitaan vuoteeseen kahdessa viikossa, diatsepiinien ja ogynormien/oxycontien avulla. Tottakai ko. lääkkeitä voidaan käyttää hyvin indikoitunakin, mutta tämä on jotain muuta. Sama viesti kantautuu esim. Leppävirralta, jossa tuttu aikuinen lähihoitaja käy hoitamassa vanhuksia kotona. Parhaana iltana/yönä 27 paikkaa kierrettävänä. Kuulostaa hurjalta. Olen keskustellut lukemattomien hoitoalan ihmisten kanssa ja viesti on aina sama. Kun Kotkassa suljettiin kaupunginsairaala, kroonikot joutuivat lopullisesti heitteille. Olin akillesoperaation komplikaation takia Koksin 5b osastolla viikkoja, ja siellä oleskeluhuoneessa näin pyörätuoliin sidottuja ikäihmisiä, jotka toistuvasti pyysivät päästä vapaaksi, kun heidät oli sidottu pyörätuoliin käyttäen edessä olevaa kääntyvää tasoa hyväksi. Samoja ihmisiä oli samassa huoneessa ja meteli oli hirvittävä, kun sekava kroonikko huusi ja kukaan ei joutanut edes käväisemään. Meno oli aivan kuin Pohjois-Koreassa ta Romaniassa, aivan järkyttävää. Kamala kohtalo, kenellekään en toivo samaa, potilaana vieressä oli kammottavaa seurata touhua. Kiireiset hoitajat ylikuormitettuna ja osa väärällä alalla tiuskivat aivan estottomasti näille ihmispoloille. |
Vieras |
#2911.05.2015 19:38Tärkeä asia. |
Vieras |
#3012.05.2015 16:12Muistisairaat vanhukset lääkitään zombeiksi! |
Vieras |
#3116.05.2015 13:27hoidettavat ovat ihmisiä....niille ei saa tehdä tollasta lääkepahaa..... |
Vieras |
#3221.05.2015 12:08Itsekkin olen nähnyt läheltä kuinka eräät "hoito" alan henkilökuntaa edustavat, ymmärrykseltään selvästi kehittymättömät, henkilöt ovat kiristäen, uhkaillen tai luottavaisuutta hyväksi käyttäen pakottaneet päihdekierteestään ulos yrittäviä nuoria aikuisia ottamaan lääkkeitä, joiden he ovat tunteneet vain pahentavan tilannettaan, tai korvanneet ongelman toisella, kuitenkaan pystymättä asiaan vaikuttamaan muuten kuin palaamaan takaisin käyttöön, silloin kun ei heidän voimavaransa ole muuhun riittäneet, tai hyväksymään "kaikkitietävän"(näitäkin on ikävä kyllä) lääkärin määräykset. Tarvitaan kattavampaa koulutusta hoitovaihtoehdoista lääkkeiden rinnalle, joskus myös tilalle. Ihan lähtien vaikka jo pelkän ruokavalion tärkeästä osuudesta ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. KORRUPTIOTA ON MYÖS SUOMESSA! Miksi emme puutu tähän!! Joukossa olla valtaa ja voimaa!! |
Vieras |
#3309.06.2015 19:22Olen joutunut työssäni näkemään kyseistä toimintaa. |
Vieras |
#3414.06.2015 13:17Ehdottoman tärkeä asia! Lääkitys läpinäkyvään kontrolliin, palvelevia käsiä toimiin ja virkoihin. Niitä on runsaasti tarjolla eli fiksuja ihmisiä työtä vailla. Ja edes aavistuksen verran kolkuttavat omattunnot päättäjille&poliitikoille. |
Vieras |
#3521.06.2015 07:41Tämä pitkäaikainen ongelma on velvollisuutemme ja etuoikeutemme, hoitaa kuntoon,sivistysvaltiossamme. |
Vieras |
#3603.07.2015 13:43olen nähnyt miten koko kerros potilaita saatetaan vihannemaiseen tilaan,kuulemma olivat äänekkäitä |
Vieras |
#37 Re:15.01.2016 11:17 |
Epäinhimillistä Vieras |
#38 Käytäntö sairaaloissa. Hävettää heidän puolestaan!29.04.2016 18:54Koska isäni on Koskelan sairaalassa muistisairaiden osastolla. Hänet pidetään lähes kellonympäri tiedottamassa tilassa. Kuola valuu pitkin poskia ja pää roikkuu sivulla hervottomana. Luulisi tuollaisen aiheuttavan pitkällä aikavälillä valtavia kiputiloja niskaan ja selkärankaan. Kysyessäni hoitajalta syytä tähän, hän totesi että he eivät altista itseään agressiiviselle käyttäytymiselle. Niin, jos ihminen pumpataan jatkuvasti täyteen lääkkeitä, niin luulisi jo senkin aiheuttavan syyn agressiivisuudelle pelkästään vieroitusoireiden johdosta. Ja siitä agressiivisuudesta. Jos ei tuollaisen lähes toimintakyvyttömän ihmisen mielenailahtelua kykene hallitsemaan, niin on selkeästi täysin väärällä alalla. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
2334 Luotu: 03.02.2025
Jalkapallohalli Naantaliin
1189 Luotu: 21.01.2025
Pelastetaan Kuggomin puuvenekoulu
588 Luotu: 31.01.2025
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
495 Luotu: 28.01.2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
1041 Luotu: 24.11.2024
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
1046 Luotu: 19.01.2025
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
125 Luotu: 05.02.2025
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
68418 Luotu: 15.02.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2838 Luotu: 01.12.2024
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12549 Luotu: 25.08.2023
Vetoomus HIFKn toimistolle ja johdolle vääränlaisen fanikulttuurin kitkemiseksi
72 Luotu: 03.02.2025
Uitonrannan/Rantalaurilan tontti säilytettävä Keminmaan kunnan omistuksessa ja siitä on kehitettävä kaikkia kuntalaisia palvelevaksi virkistysalueeksi
175 Luotu: 26.01.2025
Helsingin kantakaupungin veneiden talvisäilytyspaikat turvattava
59 Luotu: 01.02.2025
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101745 Luotu: 27.09.2024
Emme halua Harjavalta-Nakkila alueelle TUULIVOIMALOITA!
611 Luotu: 21.10.2021
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
844 Luotu: 14.01.2025
Päiväkoti Karvikan toiminnan tulee jatkua
141 Luotu: 28.01.2025
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
535 Luotu: 13.12.2024
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
16595 Luotu: 31.12.2012
Kissojen vapaana pidon kieltolakia ei tule hyväksyä.
272 Luotu: 16.12.2024