Kemiönsaaren Purunpään ja Masugnsskogenin metsien puolesta

Kemiönsaaren Purunpään ja Masugnsskogenin metsien puolesta / Tiedotteet / Loppukiri kampanjalle! / Kommentit

Vieras

12.12.2014 14:39

Tuulivoima on ennakoimaton häiriö perusvoiman tuotannossa, se syrjäyttää tullessaan suomalaista vesi, ja hiilivoimaa. Ei tästä mitään kansantaloudellista etua synny, veden ohijuoksutus, silloin kun tuulee tuottaa tappioita vesivoimayhtiölle, tuulivoimaa taas tuetaan verovaroilla tuulisena päivänä n.700000/päivä. Jatkossa rahaa on löydyttävä tuki maksuihin monta miljoonaa päivittäin, nyt on tuen piirissä 53 voimalaa, tulevaisuudessa jos 1000 voimalan suunnitelma toteutetaan niin hukassa on herrojen talousasiat.

Vieras

28.12.2014 16:18

Tsemppiä. Hienojen metsien ja rantojen säilyttämisen puolesta.

Yt. Esa Lehtinen
Lohja

Esko S

#3 Erittäin hyvä, mutta....

13.01.2015 14:59

Masugnsskogenin ja Purunpään pelastuminen avohakkuilta olisi loistava saavutus kunnan asukkailta ja muilta osallistuneilta ja kunniaksi Konstsamfundetille, joka näin osoittaisi hiukan arvostusta kunnan asukkaille ja seudulle, joka on  Konstsamfundetin synnyinseutua. Ikävä kyllä fundetin metsät Masugnsskogenin ja Galtarbyn kylän välillä ovat jo pahoin raiskattuja. Olen sienestänyt ja marjastanut niissä metsissä ja asunut kesät metsän laidalla perheineni 1960-luvulta saakka ja tiedän, että ne ovat olleet tärkeitä ja rakkaita metsiä myös muille saaren asukkaille. Merikotkat ottavat usein korkeutta juuri Galtarbyn laakson ilmavirtauksissa. Kysyttäessä fundet ilmoitti hakkuut normaaleiksi hoitohakkuiksi, joilla ei ole yhteyttä alueen tuulivoimahankkeisiin ja että hakkuut sattuivat juuri tuulivoimalaitosten alueelle oli pelkkä sattuma. Ramboll kertoo saman Olofsgårdin tuulivoima-alueen kaavaselostuksessa näin: "Rakentamisalueet sijoittuvat pääosin metsätaloustoimin käsiteltyihin alueisiin, joiden luonnonarvot ovat heikentyneet luonnontilaisiin luontotyypeihin nähden."

Alue on maakuntakaavassa merkitty arvokkaaksi lintualueeksi eikä sopivaksi tuulivoimalle.

Tuon jälkeen on vaikea uskoa fundetin hyvään tahtoon.