Vastustamme Jokelan aseman lakkautusta

Kommentoitu viesti

Jokela=Peräkylä
Vieras

03.01.2011 22:00

Jokela on outo paikka. Koulusurmat, junaonnettomuus, valittajia koko kylä. Ja uskon että jotenkin adressin tekijä on onnistunut pistää oman allekirjoituksensa 100 kertaa. Te olette kuin Nokian siurolaiset. Valittajia koko sakki. VR toimii oikein kun lopettaa tollasen kyläpahasen aseman. Hyvä säästökohde.

Vastaukset

Heikki Kaaranen
Vieras

#143 Re:

2011-01-03 22:45:10

#141: Jokela=Peräkylä -  

Jaha. Oletkohan sinä se sama trollaava reppana kuin jokin aika sitten? Kyllä minulle ihan yksi allekirjoituskerta riittää. Toisaalta, jos olet uskossasi vahva, minkäs minä sille voin.

Jokelassa ei ole mitään outoa, eikä täällä ole suuremmin valittajiakaan. Kohtalaisen kehittyneenä kyökkipsykologina arvioisin, että sinulla, nimettömänä esiintyvä vieras, eivät taida kaikki lampaat käyskennellä samalla laitumella. Onhan se ikävää, että valtio on, VR:n lisäksi, asettanut säästöpaineita myös mielenterveyshoidolle. Ja se puolestaan näkyy kasvaneena avohoitopotilaiden määränä.

Edelleen ystävällisin terveisin,

Heikki Kaaranen

Kalevi Kämäräinen
Vieras

#145 Re:

2011-01-03 22:51:23

#141: Jokela=Peräkylä -  

Kysymys on myös siitä, millaiseksi me miellämme asemamme tässä yhteiskunnassa. Varsin yleisesti meissä suomalaisissa pesii hallintoalamaismentaliteetti, josta esimerkkinä on Helsingin Sanomien keskusteluketjuun klo 13.45 jätetty viesti:

“Kyllä VR tietää itse miten junat liikkuu. Siitä on pitkä kokemus ja ainoa asiantuntemus mitä Suomesta löytyy. Turha siihen on kenenkään ulkopuolisen tulla mestaroimaan. Matkustajille rautateiden monimutkaisen kokonaisuuden käsittäminen on turhan vaikea asia joten heitä ei pidä alkaa kuunnella. Muuten ollaan loputtomassa vaatimusten suossa. Valittajia kyllä löytyy ja aina pitäisi päästä ilmaiseksi joka paikkaan.”

Kommentoija edustaa samaa linjaa, joka muodollisesti kuningaskuntana pysyttelevässä Britanniassakin on historiaa. Vielä paremmalla syyllä tällaisen menon pitäisi olla historiaa tasavallaksi itseään kutsuvassa valtiossa:

http://www.abandonedstations.org.uk/OngarBranchPoster.html

Terveisin Kalevi Kämäräinen

www.rautatiematkustajat.fi