Tenavapirtin on saatava jatkaa Akaassa

Kommentoitu viesti

Nova

#41 --

08.10.2011 11:38

Jos tämän adressin olisi tehnyt joku muu kuin wannabetyrkkyjulkkis, niin saattaisin harkita allekirjoittamista ja vaikka asian viemistä eteenpäin kaupungin päättäjille, mutta nyt EN todellakaan aio tehdä mitään.

Vastaukset

Vieras

#43 Re: --

2011-10-08 12:07:14

#41: Nova - --

Wannabetyrkkyjulkkis??? Voi hyvänen aika!!! Kyllä tää on hanke on tenavapirtin vanhempainyhdistyksen, eikä kenenkään yksittäisen henkilön. NI!!!

Tenavapirttiläisen tytön äiti

#51 Re: --

2011-10-08 12:59:09

Tämä adressi on Tenavapirtin vanhempaintoimikunnan aloitteesta tehty, ei kenenkään yksittäisen ihmisen adressi.

Ja niille, jotka ovat sitä mieltä, että tässä on enemmän tunteet kuin järki pelissä: juu, varmasti osittain onkin, ainakin meidän vanhempien taholta, joiden lapset joutuvat tämän kilpailutuksen myötä vaihtamaan lapsensa päivähoitopaikkaa 1.8.2012. Monet lapset ovat ko. päiväkodissa myös kunnan ostopaikoilla (sijoitettuna) ja varmasti myös heille on tärkeää, että lapsen hoitopaikka pysyy eskari-ikään asti samana. Kyse ei ole todellakaan siitä, että tämä päiväkoti olisi niin paljon upeampi kuin muut tai ettei kunnan päiväkodit kelpaisi kaikille vaan siitä, että lapsille on tärkeää saada viettää varhaislapsuus tutussa ja turvallisessa ympäristössä, tuttujen kavereiden ja aikuisten kanssa. Nyt lapset joudutaan ensi kesänä siirtämään kuka minnekin päiväkotiin, repimään pois tutusta päiväkotiympäristöistä, rutiineista ja omista kavereistaan. Mielestäni tässä rikotaan pahasti lasten oikeuksia.

Te, joiden lapset ovat kunnallisessa päiväkodissa, esim. Rautalan , Ylpönpihan tai Nahkialan päiväkodissa, miettikää, miltä tuntuisi, jos kaupunki ilmoittaisi teille, että kaikki lapset tullaan ensi kesänä sijoittamaan eri päiväkoteihin, osa kenties myös Viialan puolelle. Ja että vanhemmilla ei olisi asiaan mitään sanavaltaa. Miettikää myös, jos kaikille kunnan päiväkodin työntekijöille ilmoitettaisiin, että päiväkoti suljetaan (sillä tilalle otetaan halvempi yksityinen päiväkoti, jota ei vielä edes ole olemassa) ja kaikki työntekijät irtisanotaan. Olisitteko TE vanhemmat tai päiväkodin työntekijät aivan hiljaa asiasta ja ottaisitte päätöksen mukisematta vastaan? Saanen epäillä...

On mielestäni myös erittäin ristiriitaista, että samaan aikaan, kun kunta haluaa ulkoistaa osan päivähoitopalveluistaan, se lakkauttaa kuntalisän mahdollisuuden muilta yksityisiltä päivähoidon tuottajilta. Akaa mainostaa itseään yrittäjien kaupunkina ja lapsiystävällisenä kuntana. Tämä toiminta on aivan päinvastaista.

Sampsa Simpanen
Adressin tekijä

#62 Re: --

2011-10-08 23:28:22

Vai olen minä nykyään wannabe julkkis... :c)

No ollaan sitten, ei se mua haittaa. Mutta jos se että mä olen hiljaa pelastaa tämän tilanteen ja Tenavapirtti saa jatkaa, niin jään enemmän kuin mielelläni pois koko hommasta. Luonteeni ei salli hiljaa olemisen, ja niinkuin jo pari muutakin on sanonut, tämä ei ole minun projektini, vaan Tenavapirtin vanhempienyhdistyksen. Satun nyt vaan kuulumaan Tenavapirtin vanhempiin.

Kiitos teille kaikille jotka olette jo allekirjoittaneet. Keräämme nimiä ainakin ensi viikon vielä, sekä täällä, että paperiversioon. Ja ne jotka kokevat ettei tämä hyödytä mitään, niin se lienee meidän ongelmamme. Enemmän tästä apua on kuin siitä että jäisimme kotisohvalle makaamaan. Ääntä on pidettävä, jos meinaa että edes joskus tulee jotain muutosta asioihin.

Mulle voi avautua myös suoraan, ilman nimimerkin luomaa suojaa.

sampsa.simpanen@gmail.com