Länsimetron jatkohanke - Sammalvuoren tuhoaminen estettävä

Kommentoitu viesti

automies

#19 Re: Re: Asiaton kommentin poisto

26.10.2014 03:32

#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto 

 "asiantuntija" ihmettelee kommenttinsa kohdassa 2 "kymmenien tuhansien kuormien kuorma-autorallia".

Espoon kaupungin/ Länsimetron antaman meluilmoituksen ( päätöspöytäkirja Ympäristöasiat 3092/11.01.04/2014 ) mukaan

" Louhetta on tarkoitus ajaa tunnelista noin 100 kuormaa päivisin ja noin 50 kuormaa öisin "

Tästä voi laskea kuormien määrän vuorokaudessa n.150, kymmenessä päivässä n. 1500, 30 päivässä n.4500, 10 kuukaudessa n. 45000 ...

Meluilmoituspäätöksen mukaan arkipyhinäkin saa louhetta kuljettaa.

KYMMENIEN TUHANSIEN KUORMIEN AUTORALLISTA NÄYTTÄÄ OLEVAN KYSE !

 

 

 

 

 

 

Vastaukset

Asiantuntija

#23 Re: Re: Re: Asiaton kommentin poisto

2014-10-27 09:23:43

#19: automies - Re: Re: Asiaton kommentin poisto 

 

”Automies” ei ilmeisesti ole ollut koskaan tekemisissä tunnelilouhintaan liittyvän louheen kuljetusten kanssa. Tämän Sammalvuoren noin 350 m pitkän ajotunnelin louhinta kestää arviolta 3-4 kk sen jälkeen kun tunnelin ajoluiskaosuus on saatu ensin tehtyä, mikä tuottaa jonkin verran maanajoa sekä pintalouhintamateriaali ajoa ensin. Jos tarkastellaan asiaa yksinkertaisuuden vuoksi vain kuutiometreinä niin tunnelia voidaan aikaansaada keskimäärin yhdellä katkolla per päivä ja jos katkon pituudeksi arvioidaan 5-6 m niin se tuottaa suunnitellulla poikkileikkauksella noin 200-250 kuutiota louhetta. Tämä vaatii siis päivän aikaan noin 20-25 autokuormaa poiskuljetettavaksi eikä vielä siis lähellekään meluilmoituspäätöksessä mainittua 100-150 kuormaa per vuorokausi. Toisin sanoen jatkuva keskeytyksetön ajo ei ole mahdollista johtuen katkon poraamisesta, panostuksesta, räjäytyksestä, tuuletuksesta ja rusnauksesta, mikä jättää vain suhteellisen vähän aikaa kuljetuksille jotta seuraava katkon valmistelu pääsee alkamaan. Tosin tahti jonkin verran tiuhenee sitten kun ratatunnelityöt pääsevät liikkeelle erillisissä tunneleissaan pidemmällä aikavälillä ja useammalla kuin vain yhdellä perällä, kuten ajotunnelissa. Meluilmoituksen mukainen arvio on luonnollisesti maksimimäärä mutta se ei sellaisenaan kuvasta todellista keskimääräistä kuljetustarvetta.

 

”Automies” voisi myös huomioida, ettei HUUTAMINEN auta asiassa yhtään sen enempää eikä muuta tilannetta sen kummallisemmaksi. Parempi olisi ensin ottaa asioista selvää tai kysyä tunnelien louhekuljetuksista jotain tietäviltä.

 

”Empaattinen kuntalainen” on oikeassa siinä, että työmaatie liittyy Nöykkiöntielle paikassa, missä kadun toisella puolella on asuinrakennuksia. Näillä rakennuksilla on jo ennestään oma meluaitansa Nöykkiöntien liikennemelua vastaan ja louhekuljetukset eivät käytännössä aiheuta merkittävää eroa tällä kohden muuhun tällä kadulla liikennöivien kuljetuskalustojen aiheuttamaan liikennemeluun. Luulisi, että asukkaat saattaisivat olla enemmän huolissaan suunnitellusta paloasemasta tai huoltoaseman laajennuksesta alueelle.

 

On ihan sama kuinka monta nimeä adressiin tulee sellaisilta henkilöiltä, jotka antavat johtaa itseään harhaan perusteettomilla väitteillä. Koko adressi on tarpeeton, koska asemakaavaan oli mahdollista ottaa kantaa sen ollessa julkisesti esillä mutta nyt kun sillä on kuntalaisten valitseman valtuuston hyväksymisen mukainen lainvoima ja on tarkoitus toteuttaa kaavan mukaista rakentamista sille saadun rakennusluvan mukaisesti, niin mielipiteiden ilmauksilla ei enää asiaan pysty vaikuttamaan. Eikä tietysti ole tarvettakaan koska Sammalvuorta ei tällä hankkeella suinkaan tuhota.

 

Asiaan ei ole tarvetta palata. On riittävästi osoitettu, että adressin takana oleva taho on liikkeellä vain Länsimetron vastustajina ja keksii mitä tahansa puolustaakseen omia näkökantojaan. Näihin on tietysti täysi oikeus mutta perusteltuja se eivät ole.

 


Vieras

#36 Re: Re: Re: Asiaton kommentin poisto

2014-11-02 22:55:03

#19: automies - Re: Re: Asiaton kommentin poisto 

 Mainiota, täysin samaa mieltä. Termiitit ja anarkistit ovat Sammalvuoren kimpussa.