Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#21628 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

29.09.2013 12:55

#21620: - Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

 

Siis kanaanilaisten koko syntivelka oli Jumalan puntarissa, ei ihmisten.   Jumala odotutti  omaa kansaansa  orjuuden pesässä kunnes mitta on täysi.  Jos,   ja kun Jumala on Jumala = ainoa,  joka voi pystyy tuomitsemaan vanhurskaalla tavalla,  eli täydellisen oikein.  Vaikkei se meidän kaaliin menekkään.  Niin onko meillä siihen sitten sanottavaa juurikaan?

Kuvittelellaan,  ettei Jumala olisi puuttunut,  onko mielestäsi se sitten parempi,  että lapsien uhraaminen olisi saanut jatkua,  vielä niin karmealla tavalla?  Näinhän olisi käynyt.  Ainakin minulle tämä oli helpotus kuulla,  muuten sydämeni ei voisi taipua  Jumalan puoleen ollenkaan.   Ehkä ei ollut mahdollista puuttua millään muulla tavalla.  Sen Hän yksin tietää.  

Oman Pojan antaminen on vaikeampaa,  kuin uhrautua itse.  Sitä kai tuo Aabrahamin,  Iisakin ja Jaakobin Jumala yritti kertoa Moorian vuorella,  kun "muka"  vaati Iisakin,   ainoan pojan,  uhraamista. 
Jumalahan antaa Kristuksessa itsensä maailman sysittäväksi.  Sinun ja minun takiahan se on jouduttu antamaan.  Muuten ei sielunvihollisen omistusoikeutta meihin olisi pystytty murtamaan.  Vaan olisimme kaikesta vajavaisuudestamme ja rikkeistämme oman itsemme varassa  tuomiolla,  eikä olisi puolustajalla mitään tehtävää,  koska armoa ei olisi olemassakaan.

Vastaukset


Vieras

#21631 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

2013-09-29 13:12:49

#21628: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

 

Kanaanilaisista kansoista,  ja heidän lapsiuhreistaan vielä:

Tuli nyt mieleen tässä se, mikä on syytä pitää mielessä,   on asioita,  joista koko kansa vastaa kohtalollaan Jumalan edessä.  Ellei niitä nousta vastustamaan,  kaikki voivat tuhoutua niiden mukana,  jotka valitsivat väärin. 

Kovakalloisille

#21632 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

2013-09-29 13:24:33

#21628: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re....Entä tätä ?

Kanaanilaiset ja ketkä lie muutkin kansat uhrasivat myös omia lapsiaan. Se oli yleinen tapa seudun alku-uskonnossa, josta juutalaisuus sitten vähitellen erosi. Tuon tavan kaikuja on myös tarina Iisakin uhrausaikeista, vaikka hommaa ei loppuun saatettukaan. Olisihan Jahve Abrahamin kuuliaisuutta muullakin tavoin voinut koetella.

Tänä päivänä vain juutalaiset ja kristityt pitävät oman pojan uhraamista edes jossain määrin mielekkäänä. Minä en.