Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

pöh

#3843 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

27.03.2013 22:22

#3840: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Tiedän tuon olevan osaksi provoamista, mutta valitettavasti tällaisella toiminnalla on saatu taas muutama ihminen eroamaan kirkosta. Niihän se on vähän kaikessa, muutama mätä pilaa koko porukan. Itse kuulun kirkkoon, minut on kastettu ja olen käynyt rippikoulun. Uskon Jumalaan ja rukoilenkin miltei päivittäin. Uskon kuitenkin, että raamatussa on monta tulkinnanvaraista ohjetta ja alunperinkin siellä on ollut valtavasti virheitä. Minun ohjenuorani on ollut rakkaus ja se että kohtelen muita kuten toivon itseäni kohdeltavan. En käy juuri kirkossa, en usko, että uskominen on kiinni mistään kiinteästä tai vaatii edes kirkkoon kuulumista.

Vastaukset


Vieras

#3847 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

2013-03-27 22:55:17

#3843: pöh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

Sitten ollaan ihan samoilla linjoilla, ”kohtele toista niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan ja rakasta lähimmäistäsi.” Itsekkään en käy kirkossa juuri koskaan, se ei vaikuta siihen miten uskon. Tosin minusta on ruvennut kovasti tuntumaan siltä, että siirryn ortodoksiseen kirkkoon sen takia että tuo luterilaisen kirkon toiminta on tekopyhää. Viimeisenä on hyvä esimerkki arkkipiispastamme, naurettavaa on mielestäni tuo veronmaksajien kalastelu, mielipide taisi eilisenkin aikana vaihtua kolmesti.

Kiitos antoisasta keskustelusta, nyt on jo aika lopettaa tämän palstan kommenttien lukeminen, vihaiseksihan näistä vain tulee!

 


Vieras

#3853 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin'

2013-03-27 23:29:39

#3843: pöh - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: just ponderin' 

Uskon kuitenkin, että raamatussa on monta tulkinnanvaraista ohjetta ja alunperinkin siellä on ollut valtavasti virheitä. Minun ohjenuorani on ollut rakkaus ja se että kohtelen muita kuten toivon itseäni kohdeltavan. En käy juuri kirkossa, en usko, että uskominen on kiinni mistään kiinteästä tai vaatii edes kirkkoon kuulumista.

 

Kannattaisiko käydä kuitenkin ainakin kirkossa? Monet asiat ovat itsestä kiinni, mutta kirjeitä kannattaa lukea, siellä annetaan ohjeet, mitä pitää noudattaa. Paavalin sanoin, kaikki on minulle sallittu, mutta kaikki ei ole hyödyksi. Mikä tahansa voi etäännyttää meitä Jumalasta. Ei tarvitse lukea paljoa, jotta ymmärtää apostolien kannan tähän aiheeseen. Tärkeintä on oma usko, synnintunnustus, katumus ja seurakuntayhteys. Uskontunnustuksesta löytyy tärkein.