Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava

20230716_095316_0000.png

Suomen kansa on kyllästynyt Orpon johtaman oikeistohallituksen touhuihin. Siksi vaadimme hallitusta jättämään eroanomuksen tasavallan presidentti Sauli Niinistölle.

Petteri Orpon johtama hallitus ei ole ollut pitkään vallassa. Se on onnistunut kuitenkin lyhyessä ajassa ryvettämään Suomen maineen kansainvälisesti. Hallituksessa rehottava avoin rasismi on johtanut siihen, että moni ulkomailta Suomeen kotiutunut osaaja joutuu miettimään, haluaako elää enää Suomessa. Elinkeinoelämä on huolissaan hallituksen johtajuuden puutteesta ja maahanmuuttolinjauksista.

Hallituspuolueista Perussuomalaiset halveeraavat demokratiaa rajuiten ja pyrkivät vaientamaan toisinajattelijat. He pyrkivät maalittamaan toimittajia ja aktivisteja sekä puuttumaan Ylen sisältöön. Tavoitteet ovat kuin Venäjällä. Se ei meille tolkun suomalaisille käy. Sananvapaus kuuluu meille kaikille ja demokratiassa hallituksen pitää kantaa vastuunsa, ei paeta sitä.

Orpon hallitus aikoo lisäksi tuhota Suomen talouden järjettömillä leikkauksilla. Euroopan neuvosto on useaan otteeseen huomauttanut Suomea riittämättömästä sosiaaliturvan tasosta. Oikeus ihmisarvoiseen elämään on leikkausten myötä vaakalaudalla. Me emme kannata leikkauksia köyhiltä, kun samaan aikaan on kuitenkin varaa keventää rikkaiden verotusta.

Orpon hallitus ei nauti kansan luottamusta. Siksi me allekirjoittaneet vaadimme, että Orpo antaa eroilmoituksensa tasavallan presidentti Sauli Niinistölle välittömästi.

Allekirjoittamalla annat tukesi sille, että Suomen valtio kunnioittaa kansainvälisiä ihmisoikeuksia ja kunnioittaa kaikkien ihmisarvoa, taustasta riippumatta.

Edit: Jussi Halla-Aho sanoi, ettei kutsu eduskuntaa istuntotauolla koolle, koska enemmistö ei sitä vaatinut. Katsotaan, saataisiinko Halla-Aho noudattamaan demokratiaa tarpeeksi laajalla addressilla.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Santeri Kärki voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…