Kuinka kirjoittaa adressi

On tärkeää, että adressi että on hyvin kirjoitettu, jotta mahdollisimman moni allekirjoittaisi sen ja kertoisi siitä muillekin. Adressi saa sitä enemmän huomiota ja painoarvoa mitä enemmän allekirjoituksia on.

Muutama vinkki

• Mieti mitä haluat muuttaa tai säilyttää.

• Mieti kenelle kirjoitat

• Mieti keiden puolesta kirjoitat

• Perehdy aiheeseen. Asiavirheet vievät uskottavuuden adressilta.

• Adressin nimen valinta. Selkeä vaatimus. Adressin nimestä pitää pystyä päättelemään mitä adressilla tavoitellaan.

• Adressin www-osoitteen valinta. Valitse mahdollisimman lyhyt, helposti muistettava. Tämä helpottaa adressin mainostamista.

• Adressin tekstin laadinta. Kerro asiasta, taustoita, mitä, missä, miksi. Perehdy asiaan, käytä lähteitä. Jos adressin tekstissä on asiavirheitä, niin ne vievät adressin uskottavuuden. 3-4 kappaletta on riittävästi. Liian pitkä teksti laskee allekirjoitusprosenttia. Mieti mikä on oleellista kerrottavaa aiheesta. Mieti, että tajuaisitko adressin sisältöä, jos et ole ennestään perillä asiasta.

• Valitse aiheeseen sopiva kuva. Kuva näkyy, kun adressia jaetaan Facebookissa.

• Adressin yhteyshenkilö. Esiinny omalla nimelläsi. Nimimerkin käyttö vähentää adressin uskottavuutta.

• Käännä(tä) adressi englanniksi ja ruotsiksi. Vähemmistöt arvostavat, jos saavat lukea tekstin omalla kielellään ja englanninkielellä tavoitat ihmisiä Suomen ulkopuolelta.

• Lue läpi adressi, yritä löytää kirjoitusvirheet.

• Julkaise adressi, allekirjoita se itse ja aloita adressin mainostaminen

Luo uusi adressi