Vesangan lähikirjasto pitää säilyttää!

Vesangan kirjasto sijaitsee Vesankatalolla päiväkotikoulun yhteydessä. Sen rooli on merkittävä niin koululaisille, päiväkotilaisille kuin henkilökunnalle ja kaikille muille asukkaille, jotka sitä käyttävät. Vesangan kirjasto palvelee hyvin laajasti kaupungin läntistä osaa, eikä vain lähellä asuvia ihmisiä.

Jyväskylän kaupunkikirjaston toimintatilaston lukujen valossa Vesangan kirjasto jää viimeiseksi vuotuisessa lainausmäärässä, mutta tilastot eivät huomioi alueen asukasmäärää tai kirjaston aukioloaikaa.

Vesangan kirjasto on auki vain 11 tuntia viikossa ja lainauksia on tehty keskimäärin 20 000 - 22 000 kpl vuodessa. Aukiolotuntia kohden lainausmäärät ovat merkittävät. Jyväskylän muihin lähikirjastoihin suhteutettuna Vesangan kirjasto onkin 4. tehokkain kirjasto eikä viimeinen (13.) kuten tilasto antaisi ymmärtää.

Pyydämme päättäjiä huomioimaan tämän keskustasta noin 12 km länteen suuntautuvan Vesangan lähikirjaston säilyttämisen. Se on alueelle tärkeä palvelu ja ehdoton edellytys kaikille lukutaidon sekä sivistyksen ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi.

Vesangan Kyläyhdistys ry.    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Vesangan Kyläyhdistys ry. näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…