Pihateiden auraus säilytettävä Kokkolan kaupungin vastuulla

Kokkolan kaupungin alueella mukaan lukien Kälviä, Ullava ja Lohtaja sijaitsee noin 850 kpl pihatietä. Pihateiden talviauraus kustantaa vuositasolla noin 100 000 – 150 000€. Kaupunginrakennelautakunta esittää, että pihateiden auraus lopetetaan kaupungin toimesta 30.4.2025.

On kohtuutonta lisätä yksityisten tiekuntien piirissä asuvien vastuuta sekä kustannuksia. Töihin on päästävä myös jatkossa keliolosuhteista riippumatta, kotihoidolla, pelastustoimella sekä ensihoidolla on oltava esteetön kulku yksityisteiden varsilla asuvien luokse ympäri vuoden ja maaseudun huoltovarmuus on turvattava.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kokkolan kaupunki vastaa pihateiden (yli 70m) aurauksesta myös jatkossa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Linda Hagström näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä katuosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä postinumeroasi julkisesti verkossa.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…