Vaasan musiikkiluokkien puolesta

oi niitä aikoja

/ #1000 Voi voi!

27.06.2012 15:12

Mikähän sotku siitä tulisi, jos kaikkien vanhempien toiveet toteutettaisiin. Kyllä musiikin opetuksessa ei voi sooloilla, jos meinaa systemaattisesti edetä ja opettaa! Sehän musiikkiluokkien tarkoitus onki, siis mahdollisuus oppia.. Miksi ihmeessä olette sähläämässä sisällön kanssa. Antakaa lasten opislella niillä ehdoilla, jotka kolmannen luokan tutustumistilaisuudessa kerrottiin, ja joita musiikia pidemmälle opiskelevat tahtovat ja tarvitsevat. Tavallisilla luokilla on monipuolista ohjelmistoa (hyvin vähän taidemusiikkia) ja hyviä opettajia.Sinne vaan takaisin nauttimaan ne, joiden vanhemmat eivät kestä...
Musiikkiluokan opettajaksi ei noin vain opita pikakursseilla, vaan opettajilla oa usein itsellään musiikkiluokka- vuosien musiikkiopisto/ akatemiataustat.
Minkähän vuoksi monet itse Vaasan musiikkiluokat käyneinä, Jurin entisinä oppilaina taistelevat musiikkiluokkien jatkon puolesta, ja haluavat linjan säilyvän ja lapilleen samat mahdollisuudet kuin itsellään?
Monen kirjoittajan pitäisi kerrata se. miksi ja keitä varten taidepainotteiset musiikkiluokat on perustettu. Niitä "tavallisia musluokkia" on ollut ympäri Suomen, mutta monella paikkakunnalla lakkautettu. Kysykääpä miksi.
Jokainen iltaharjoitus( montakohan vuodessa?) opettaa lapselle jotain uutta.Se on etu! ja omat lapseni menivät iloiten harjoituksiin.Itse istuin nauttien kuuntelemassa Olin tyytyväinen jokaisesta uudesta asiasta, minkä lapseni oppivat. Samoin nautin lasteni urheiluharjoituksista, joita niitäkin oli todella paljon turnauksineen, leireineen ja ylimääräisine juttuineeen. Eikö ole kyse lasten mahdollisuuksista oppia ja saada uusia kokemuksia. Älkää laittako lastanne kehittäviin harrastuksiin, jos olette itse laiskoja tai ennakkoluuloisia. Lapsellasi saattaa olla sitäpaitsi aivan erilainen musiikkimaku kuin sinulla isä/äiti. Vaikka olisit moukarinheittäjä saattaa lapsestasi tulla balettitanssija.