VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Vieras

/ #4185 terveiset savosta

15.06.2012 20:17

Siinäpä taas Erik sen rautalangasta väänsi. Olen miettinyt itse että edesautammeko itse jotenkin suden käytöksen muutosta. Olisiko yksi tekijä se että lasketaan kuinka monta hirvieläintä susi syö ja montako on vara metsästää. Jossakin valtion mailla sitten ammutaan paljonkin hirviä joilta jätetään suolet tarkastusta varten, ja olin huomaavinani että sudet jotka söivät koiramme, seurailivat oikein metsästäjiä, koska ne olivat oppineet sen että ihminen tarkoitti ruokaa. Tälläisella alueella kun kihisee tämä sama systeemi syksystä toiseen, ja alueella on paljon muutakin ihmisen aiheuttamaa melua, niin konservatiivi sudet olisivat lähteneet ajatsitten käpälämäkeen. Olen jatkanut ajatusta mielikuvituksella, että entäpäs jos sattuu suden kohdalle lapsi jossa on paljon lemmikkikoiran tai jonkun kotieläimen hajua, kuinka helposti sudella se raja ylittyy. Eikö olisi helpompi unohtaa se oma arvovalta susitutkijoilla vielä tässä vaiheessa, ja tunnustaa että puolin ja toisin olisi paljon hedelmällistä mietittävää. Voisihan ne suoliasiatkin hoitaa toisin jos mitenkään olisi mahdollista. On varmaan paljon muitakin asioita mitkä vaikuttaa.