Uutisointi Johanna Tukiaisesta lopetettava

abortti.blogspot.com
Vieras

/ #47 Harrastavatko roskalehdet piiloviestintää. Olen kyllästynyt YLEn uutisointiin. Ja tein tämän.

02.12.2010 08:50

Viestintävirasto

2.12.2010

Minulla ei ole asiakasnumeroa. Olen heittänyt laskun jo pois ja se on jossain roskatynnyrissä.

Yrittäkää löytää tietoni nimeni perusteella. Teillä on koko nimi tai väärä nimi. Minulla oli jokin aika sitten ongelmia kirjautua Areena-palveluun. Miksi sinne muuten tarttee kirjautua niin monimutkaisella tavalla. Ei sieltäkään tule mitään ohjelmaa. Yhden ohjelman olen sieltä katsonut ja senkin olin ennen nähnyt. Olen katsonut Areenasta "Antiikkia ja arvoituksia", mutta senkin olen jo aikaisemmin nähnyt.

Ystävällisin terveisin

Irmeli Grunau

-----Alkuperäinen viesti-----
From: TvmaksutPalaute
Sent: Thursday, December 02, 2010 7:47 AM
To: Irmeli Grunau
Subject: RE: En enää maksa tv-lupamaksu

Kiitos viestistänne.
Televisiomaksu perustuu voimassaolevaan lakiin (laki valtion televisio- ja radiorahastosta 745/1998), jossa maksuvelvollisuus määritellään ja siitä päättää valtioneuvosto.

Televisiomaksu perustuu sellaisen laite tai laiteyhdistelmän käyttämiseen, jolla mahdollista vastaanottaa televisiolähetyksiä ja se on riippumaton siitä mitä kanavia tai ohjelmia katsotaan ja kuinka paljon niitä katsotaan.

Kun televisiomaksu on irtisanottu tulee epäselvyyksien välttämiseksi huoneistosta poistaa kaikki sellaiset laitteet tai laiteyhdistelmät, joilla on mahdollista vastaanottaa televisiolähetyksiä. Tämä siitä syystä, että laite tai laiteyhdistelmän käyttämiseksi katsotaan myös sen pitäminen tai säilyttäminen siten, että se koska tahansa on vähäisin toimin käytettävissä televisio-ohjelmien vastaanottamiseen (laki televisio- ja radiorahastosta 745/1998, 2.2. §).

Siltä, joka käyttää televisiota tekemättä lain vaatimaa television käyttöönottoilmoitusta, peritään televisiomaksu kaksinkertaisena sellaiselta ajalta, jolloin televisio on ollut käytössä, kuitenkin vähintään 60,00 euroa. Lisäksi peritään 100,00 euron suuruinen tarkastusmaksu. Tarkastusmaksu voidaan jättää määräämättä jos television käyttö on ollut ajallisesti vähäistä tai tarkastusmaksun voidaan muusta syystä katsoa olevan kohtuutonta.

Pyydän teitä ilmoittamaan asiakasnumeronne, jotta löydän tietonne rekisteristämme.

Ystävällisin terveisin,
Viestintävirasto/tv-maksut
Carina Tuomenoksa

HUOM! Jos vastaat tähän viestiin, säilytäthän alkuperäisen keskustelun ja yhteystietosi viestissä. Siten asiasi käsittely nopeutuu. Kiitos!

-----Original Message-----
From: Irmeli Grunau [mailto:irmeli.grunau@kolumbus.fi]
Sent: 1. joulukuuta 2010 15:37
To: TvmaksutPalaute
Subject: En enää maksa tv-lupamaksu

1.11.2010

Viestintävirasto
TV-maksut

Olen tänään saanut Tv-maksulaskun. Irtisanon lupasopimukseni kanssanne, koska että lähetä minua kiinnostavaa ohjelmaa, kunnon ulkomaanuutisointi puuttuu ja vieraskieliset kanavat eivät taloyhtiössäni näy.

Minulla on vain ikivanha tv-laite, jonka olen lahjaksi saanut. Lahjoja ei anneta pois, joten aion pitää tämän vanhan laitteeni, jossa on häiriöitä. Eilenkin laite oli hiljaisena pitkiä aikoja. Katkaiskaa yhteyteni, jos se mielestänne on ratkaisu tilanteeseen. Minä en tv-laitteestani luovu.

Äitini, vanha ihminen taistelee tv-tekniikan kanssa. Hänellä on kolme kaukosäädintä ja lisää monimutkaista tekniikkaa on tulossa.

Toimeentulotuesta ja minimieläkkeestä ei tällaisia lupamaksuja pysty maksamaan. Syrjäytyneet, työttömät ja muut kotona olevat tarvitsevat jotakin tekemistä. Heille telkkarista pitää tulla kunnon ohjelmaa.

Nyt olen saanut tarpeekseni. Haastakaa minut oikeuteen siitä, että pidän laitteeni, minkä aion tehdä. Tarvitsen laitteen, koska mielenkiinnosta seuraan mitä ihmisille täällä Sirkussuomen pimennossa oikein tarjotaan. Hyvinvointivaltiossa kuuluu uutisten olla ilmaisia.

Ystävällisin terveisin

Irmeli Grunau
irmeli.grunau@kolumbus.fi