VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

/ #3468 Re: KUUSI VÄÄRÄÄ VÄITTÄMÄÄ SUDESTA

02.05.2012 22:22

#3462: Maalainen - KUUSI VÄÄRÄÄ VÄITTÄMÄÄ SUDESTA

Maalaisella tuntuu olevan mielipidettä ja tietoa asiasta vähintään omiksi tarpeikseen.

Kommenttina kohtaan 3 totean, että joku älypää lanseerasi tällaisen ajatuksen  6-7 vuotta sitten: "... vakavasti sairaita ja vammaisia lapsia  ---- vietiin brutaalisti metsään kuolemaan."   ja tämä naurettava  ja epätoivoinen väittämä sitten muuttuu toisten hengenheimolaisten (nyt Maalaisen) suussa vuodesta toiseen jo totuudeksi (todisteitakin lienee Maalaisella tähän asiaan ?, vastakkaisesta totuudesta todisteena hän ei kuitenkaan pidä usean vuoden ajan esiintyneitä aikalaiskirjoituksia 3 maakunnan aviiseissa ja kirkonkirjoissa, vaan käsityksensä lienee, että joku     - kuka peijakas sen teki? - on punonut tällaisen juonen syyttömien susien kontolle, ja koko juttu on aivan perätön!). Maalaiselta enää unohtui tästä litaniasta aviottomat lapset, jotka nekin vietiin kuulemma metsään susien syötäväksi, kylläpä olikin pimeää aikaa!

Jos joku tässä ajassa esittäisi tuollaisia karkeaan kunnianloukkaakseen rinnastettavia väitteitä silloisten susien surmaamien lasten vanhemmille , niin haaste käräjäoikeuteen odottaisi varmasti.  Sanon sinulle Maalainen, harkitse tällaisen erittäin säälittävän väitteen esittämistä toisenkin kerran ja yritä pitää järki päässäsi, ei tämä edistä omaa asiaasi, vaan toimii tasan päinvastoin.

Myöskin kommentoin kohtaa 5 seuraavasti: kukaan muu kuin Maalainen ei ole väittänyt, että koko susipopulaatio olisi kesyyntynyt muutamassa vuodessa.  Sen sijaan maalaisjärjellä on ymmärrettävissä, että kun susia kasvatetaan ja ne ovat jatkuvasti ihmisen vaikutuspiirissä pikku pennuista alkaen, niin po. yksilöt ovat kesyyntyneitä ja ihmisiä pelkäämättömiä, ja on tämäkin säälittävää, että Maalainen vääntää tätäkin asiaa metsästäjien syyksi.

Lopuksi: Maalainen vetoaa toistuvasti virallisiin tietolähteisiin (virallinen totuus!) ja tiedot, jotka eivät tue hänen omaa näkemystään ovat vääriä, todistamattomia, perusteettomia ja sepitettyjä.  Läpi paistaa asenne, joka suodattaa kaikki asiat, tarkoitus pyhittää keinot, kaikkea sitä saa lukeakin, sancta simplicitas!