Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Vieras

/ #1672 Re: Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

29.01.2012 15:58

#1667: Holokausti on seuraus, mikä on syy? - Re: YK-liitto: Kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä

Jumala on Oikeudenmukainen Tuomari. Hän teki liitos Israelin kansan kanssa, että kansa tottelisi Häntä ja olisi Hänen pappiskansansa, siis julistaisi ja opettaisi Hänestä, ja Yeshuasta, Messiaasta, Pelastajasta kaikkeen maailmaan.

Israel rikkoi liiton uudestaan ja uudestaan. Liitto oli ehdollinen. JOS te olette kuuliaiset, NIIN SITTEN saatte syödä maan hyvyyttä ja minä siunaan teitä... MUTTA JOS te ette ole ole kuuliaiset, joudutte pakenemaan vihollisianne, ja joudutte kantamaan tekojenne seuraukset. Jne. Sekä siunaus-että kirouslistoja löytyy raamatusta paljon. Lupauksia - ja sanktioita, jos kansa ei pidä liittoa.

Jumala oli ja on äärimmäisen kärsivällinen. Israel sai rikkoa liittoa ja Jumalaa vastaan vuosia, satoja vuosia, tuhansia vuosia. Mutta lopulta Jumalan oli oman oikeudenmukaisuutensa tähden pakko toimeenpanna myös sanktiot, koska Hän on myös Tuomari.

Historiansa aikana Israel on siis rikkonut liiton lukemattomia kertoja, ja on saanut pienempiä ja suurempia tuomioita. Jumala saattoi lähettää nälänhädän tai viholliskansan Israelin kimppuun sanktioksi. Tai kansa joutui pakkosiirtolaisuuteen. Kuten Babyloniaan, tai toisen temppelin tuhon jälkeen diasporaan koko maailmaan lähes 2000 vuodeksi.

Shoah, tai kuten länsimaissa sanotaan "holokausti" ('polttouhri') voidaan siis tulkita yhdeksi Jumalan sallimaksi sanktioksi siitä, ettei kansa pitänyt liittoa ja seurannut Jumalaansa ja ottanut vastaan Messiastaan, jonka Jumala heille lähetti. Tottakai myös muita tulkintoja on olemassa. Kuten että Paholainen vaikutti kaiken. Mutta ilman Jumalan sallimusta Paholainen ei olisi sihen kyennyt. Paholainen ei ole kaikkivaltias. Vain Jumala on.

Valitettavasti shoah ei tule jäämään juutalaisen kansan viimeisimmäksi tai edes suurimmaksi kansantuhoksi. Sak 13:8-9 kertoo:

Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Israelissa ja Lähi-Idässä tulee olemaan vielä käsittämättömän suuria sotia, joissa tulee kuolemaan miljoonia juutalaisia (vihollisen ydinaseet) ja kymmeniä miljoonia arabeja (Israelin ydinaseet).

Mutta tämäkin on Jumalan sallimus, Hänen suunnitelmissaan. Raamatun mukaan Jumala tulee sotien kautta tuomitsemaan myös oman kansansa Israelin, hävittämään siitä 2/3, mutta loput 1/3 tulevat kääntymään Yeshuan, Messiaan puoleen ja sanomaan: Siunattu olkoon Hän, joka tulee Israelin Pyhän nimessä! He vastaanottavat Hänet Messiaakseen, saavat iankaikkisen pelastuksen, ja lopultakin he täyttävät sen tehtävän, joka Jumalalla on ollut Israelille alusta asti: heistä tulee JUmalan pappiskansa, joka julistaa Messiaansa kunniaa kaikille kansoille (uskovat on siihen mennnessä jo temmattu pois, eli Israelin jäännös jatkaa heidän lähetystehtäväänsä).

Kaikki yhdessä, holokaustikin, palvelee Jumalan suurta suunnitelmaa.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…