SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

Vieras

/ #357

01.02.2016 08:11

Ensinkin meidän ( Vaimoni ja minun ) oman sähkönkulutuksen hinnan muodostuksen eri osa-alueiden takia minä tätä kommentoin.Joskus sähkö oli halpaa, mutta ei nykyisin.
Mutta itse asiaan. Me käyttäjät voimme vaikuttaa sähkömme tuottajahintaan kilpailuttamalla sen eri sähköä tuottavien/ myyvien kesken.
Mutta sitten, kun ostamamme sähkö pitäisi saada sieltä tuottajalta tänne oman "mökkimme" seinään, tulee tenkkapoo sähkönsiirtäjän muodossa.
Nyt sen "muodon" on tuonut esille tuo ns. monikansallinen Caruna. Jos nyt toteutuu Carunan uhkaama sähkön siirtomaksun korotus siinä määrässä ja muodossa, mitä kotiimme viimeviikolla saapuneessa kirjeviestissä uhataan, se on sen tasoinen törkeä pakollinen riisto meiltä kaikilta sähköä kuluttavilta kansalaisilta, mitä käsittääkseni koskaan ennen ei Suomessa ole tapahtunut.
Ja vielä se, että eikö Suomen kuluttajaviranomaisilla ollut mitään ennakkotietoa tuosta yhtiöstä, mille valtiojohtoinen Forttum sähköverkkonsa aikoinaan myi?
Suomi tunnetaan ympäri maailman laajasta kirosanoista. Nyt on lähellä etteikö tuo nykyinen aivan tavattoman laaja kirosanojen sanasto laajene suorastaan "helvetin laajaksi" sanalla, CARUNA!