Heinolan lintutarhan säilymisen puolesta

Lea Väänänen
Heinola

/ #49 Hoitokoteja muitakin

06.04.2009 13:46

Jemina, voit olla huoletta. Korkeasaaressa ja Pyhtään hoitokodissa hoidetaan myös luonnonvaraisia lintuja. Jos niin suuri häpeä tapahtuisi, että Heinolan lintutarhaa ei enää olisi, kyllä kannatusyhdistys suuntaisi varmasti mahdolliset varansa silloin jäljellä oleville hoitokodeille. Liityin myös itse eilen yhdistykseen ja yhdistyksen jäsenethän asioista päättävät, myös varojen käytöstä sääntöjen puitteissa.

Olen jotenkin surullinen ja pettynyt Itä-Hämeessä tänään olleesta tarhaa koskevasta jutusta. Kaup.hallituksen pj jatkaa edelleen minusta outoa linjaansa. "Julkisuus pitäisi nyt pystyä kääntämään positiiviseksi Heinolalle" "Tämä pitäisi nähdä nyt sampona, jota taotaan lintutarhan ja koko Heinolan hyväksi" Olen suuresti hämmästynyt, jos asioita hoidetaan näin. Synnytetään äkillisellä lopettamispäätöksillä ensin suuri, häpeällinen ja negatiivinen kohu. Nyt kepityksen jälkeen halutaan tällä kohulla tahkota rahaa. Joku tässä mättää? Puheenjohtaja myös mainitsee, että Heinolan kotisivuille pitäisi nyt äkkiä saada näkyvästi kannatusyhdistyksestä tietoa. Aivan. Eikö tätä ja monia muitakin asioita olis voitu kokeilla ennen lopettamispäätöstä?

Asiasta viidenteen. Joku mainitsi paikallisen yhteistyön kehittämisestä yrittäjien kanssa. Luin jostakin, että yhteistyötä tehdään ainakin siten, että linnut saavat ruokansa ilmaiseksi paikallisilta yrittäjiltä, vain papukaijoille täytyy ostaa siemeniä.Tämäkin on erittäin hieno juttu.