Opiskelijan oikeus sekä opintotukeen että työntekoon

kiittämätöntä

/ #7

03.02.2015 01:16

Joo, voishan niitä tukia tosiaan tarkastella ja esim. nostaa tota rajaa mitä voi kuussa tienata.

MUTTA. Ärsyttää tää marttyyriks tekeytyminen, kun Suomessa opiskelija on kuitenkin NIIN hyvässä asemassa vrt. muihin valtioihin esimerkiksi. Ilmainen koulutus, ruuan saa usein parilla eurolla yliopistossa, terveydenhoitoa ilmaiseksi, matkustuskin on puoli-ilmaista ja sitten vielä maksetaan asumisesta ja ruuasta. Ja nyt sitten niitä tukia pitäisi saada niidenkin, jotka samalla ramppaavat töissä ja saavat siten rahaa muualta? HUOM. Tuet on alunperin tarkoitettu niille, ketkä tarvitsee sitä rahallista tukea. Ja ymmärtääkseni tässä juuri pyritään siihen, että opiskelija saa tienata RAJATTOMASTI?

Opiskelijan työ on opiskelu.  Voiko joku muka väittää, että jos arki-illat ja viikonloput juoksee töissä, niin se ei vaikuta mitenkään arvosanoihin? Ja sitten tästä pitäisi vielä saada VALTION rahallista tukea?

"Onko oikein, että Suomen nuoriso velkaantuu jo ennen kuin on päässyt edes työelämään kiinni?"

Voi jeesus. Se on OIKEUS, että saa vielä valtiolta lainaa jos ei tule opintotuilla toimeen. Sitä ei tarvitse nostaa, jos ei halua velkaantua.  Ei opiskeluaikana ole tarkoituskaan elää yhtä p*rse levällään kuin kotona. Ihan hyvä mun mielestä, että jossain vaiheessa elämää on ns. pakko tulla vähän vähemmällä toimeen - se monesti on tosi avartavaa ja tekee ainakin suomalaisille pullamössönuorille todella hyvää.