Sysmään rakennettava hirsinen koulu

Jari Yli-Talonen

/ #67 Sähköposti kunnanhallitukselle

20.12.2014 15:58

Olemme lähestyneet sähköposteilla koko Sysmän kunnanhallitusta ja kunnanjohtoa:

​​​Arvoisa Sysmän kunnanhallitus

Avaamme keskustelun kanssanne Sysmän tulevasta koulusta. Tarkemmin sanottuna hirsikoulun rakentamisesta. Varmasti jokainen asiasta jotain tietääkin, tämän avoimuuden vuoksi. Nyt avataan asia teille, hyvä kunnanhallitus, kokonaisuudessaan.

Maanantaina 22.12.2014 Sysmän kunnanhallitus kokoontuu keskustelemaan rakennettavasta koulusta. Kokouksessa olisi tärkeää käsitellä mahdollinen vaihtoehto. Sysmä voisi irtautua tehdystä kalliista vuokrasopimuksesta, ja tarttua todella avokätiseen tarjoukseen hirsikoulutalkoista. Sopimus on purettavissa, ja Parmacon edustajan kommentteihin (Itä-Häme 20.12.14) viitaten, mahdollisista korvauksista voidaan varmasti neuvotella.

Hirsikouluasia on ottanut alleen isot siivet. Yhteydenottojen määrä on tuhansia. Avuntarjouksia sataa koko ajan. Lähdimme liikenteeseen ajatuksella, että hyvä laitetaan kiertämään. Lähestyimme rohkeasti kuntalaisia, ja olemme saaneet iloksemme huomata sen valtavan tuen, joka asialla on. Tämä kantaa.

Meillä on mahdollista tehdä yhdessä Sysmäläistä historiaa. Kuntalaiset ovat lahjoittaneet valtavan puumäärän, hirsikoulun rakentamisen mahdollistamiseksi. Pudasjärven kouluesimerkin pohjalta voimme laskea, että tarve Sysmässä on 15 km hirttä. Ja se on kerätty! Myös muunlaisia avuntarjouksia on tullut reilusti. Sysmässä sykkii yhä hyvä sydän.

Sysmäläiset haluavat näin ojentaa auttavan kätensä kunnalle.

Pyydämme siis lupaa tulla paikalle kertomaan asiamme. Asia on varmasti ok?

Ystävällisin terveisin, Sysmässä 20.12.2014,

Jari Yli-Talonen, Mark Kaartti ja Juhani Stjernvall