Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #39840 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Totuus ja viisaus löytyy Sanasta ?

30.07.2014 15:36

#39839: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Totuus ja viisaus löytyy Sanasta ?

"Ajallisesti rajoitettu suostuminen vielä orjuuteen vähäksi aikaa,  oli rakkauden osoitus sekä isäntää,  että muita ihmisiä kohtaan,  todistuksen näkökulmasta.  Osoitus sävyisyydestä vastakohtana öykkäröimiselle,  vaikka se ei meidän näkökulmastammew tietenkään ole öykkäröintiä,  mutta heidän tuon ajan näkökulmansa oli toisenlainen."

Parhainpäin selittely eikun jatkuu: Hienotunteisuudesta joitakin naapureita (?) kohtaan orjia siis pidettiin vähän aikaa, mikä vähä aika osoittautui n. kolmeksisadaksi vuodeksi....?

Egyptin orjuuden vaikutukset ovat myös kovin kiistanalainen asia. Juutalaiset muistivat asian silloin, kun haluttiin olla lempeitä orjia kohtaan. Se ei kuitenkaan estänyt heitä pitämästä orjia.

Myytti on myös tuo "Raamatun kokonaissanoma". Siellä on niin sekava keitos eri aikojen toisilleen ristiriitaisiakin aineksia, että kokonaissanoma on aina jonkun henkilön tulkinta siitä, mikä on tärkeää ja mikä lakaistaan vähin äänin maton alle. Jos taas puhutaan Jeesuksen kokonaissanomasta, sekin on osin ristiriitainen äärimmäisestä pasifismia muistuttavasta aina melko militanttiin asenteeseen aasinkalloineen. Ydinsanoman Jeesukselta voi kyllä löytää ja se on rakkauden kaksoiskäskyssä. Ja sitä te jeesustelijat ette ole tähänkään päivään mennessä ymmärtäneet: Meidän on rakastettava ja kunnioitettava toinen toisiamme ihmisinä siitä riippumatta, onko lähimmäisen arvomaailma sama kuin omamme!