ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!


Vieras

/ #243 Re: Re: Re: Kadosh Adonai

10.08.2011 19:32

#231: Rakkaudella Rivka - Re: Re: Kadosh Adonai

 

Kiitos jälleen vuoropuhelusta.  Jos sallit, vaikket sallisikaan, käyn kiitettävän pitkän selvityksesi läpi osissa.

 

Mikäli tulkitsen kirjoittamaasi oikein, mielestäsi kirjanne Raamattu on etukäteen kertonut holokaustin ja kaikki muut maailmanhistorian tapahtumat, niiden syyt ja seuraukset. On kysyttävä, miten tiedät tämän olevan totta; vaikuttaa mielestäni varsin fantastiselta ajatukselta, että yksi kirja sisältäisi äärettömän määrän erinäisiä tapahtumia, niiden kuvauksia ja selostuksia.

 

Sanot teidän (keiden?) tietävän jumalanne olevan kaikkivaltias, ilmeisesti siis kykenevä kaikkeen ja kaiken tietävä. Päättelet sinänsä mielestäni täysin oikein tämän oletuksen varassa, etteivät tällöin holokaustin tapahtumat voineet olla jumalallenne mikään yllätys; tämä, kuten osuvasti totesit, vaikuttaa vähintäänkin eettisesti arveluttavalta. On kuitenkin syytä huomata, että tämä oletus itsessään ei ole ainoa mahdollinen; oletus, jonka mukaan jumalaa ei ole, on aivan yhtä selitysvoimainen.

 

Lisäksi, kun otamme huomioon muiden 'ystäviesi' esittämät visiot (esim. israelilaisten auttaminen on jumalanne testi, jolla hän selvittää uskossaan/elämässään/jossain muussaan todellla oikeamieliset/vanhurskaat/syötä mukava adjektiivi tähän), vaikuttaa siltä, ettei varsinkaan tämä kaikkitietävyys tai -voipuus ole aivan selviö.

 

Sanot myös jumalanne (pahoittelen, muuten, mikäli kyse ei ole jumalastasi - tässähän ei ole tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa) olevan rakkaus - mutta toisaalta jumalannehan on kaikkivoipa ja -tietävä. Miksi sitten "uskovien ihmisten etuoikeus olla Jumalan valittu kansa" ei ole tullut ilmaiseksi? Mitä 'rakkautta' on tietoisesti luoda sellaiset elämän ja olemassaolon olosuhteet kuin holokaustin aikana, varsinkin kun väitetysti olisi kyky luoda jotain aivan muuta?

 

Olen myös hieman tyrmistynyt, kuinka teidän "Taivaallinen Isänne ruoskii jokaista lastaan, jonka on ottanut huomaansa, mutta se on kuitenkin tosiparhaaksenne, sen voi jokainen ainakin jälkeenpäin sanoa." Kysyn, voiko tosiaan sanoa?

Miksi isä, jolla väitetysti on kyky, tieto ja rakkaus kaikkea kohtaan, toimii tällä tavalla? Ei varmastikaan mistään käsitteellisestä välttämättömyydestä, onhan kyse kaikkivoipasta jumalastanne.

 

Sanot  kärsimyksen saavan aikaan kestävyyttä, ja että se jalostaa toisia ja toisia ei. "Yhtäkaikki kärsimykset kypsyttävät ihmistä iankaikkisuutta varten ja se kasvattaa ihmistä, saaden useinmiten aikaan ymmärrystä ja suvaisevaisuutta muita ihmisiä ja Jumalaa kohtaan."

On pakko kysyä, miksi näin on? Onko suotavaa kiduttaa jumalan nimessä jotakuta vedoten tähän seikkaan, sillä kärsimyshän näyttää olevan suorastaan jonkinlainen pedagoginen suosionosoitus?

Kuten sanoit, kysymys on tosiaan valinnasta - mutta nähdäkseni esittämällesi rakastamisen valitsemiselle ei liiemmin ole perusteita. Miksi teidän jumalaanne tulisi rakastaa? Olisiko osuvin osoitus tästä rakkaudesta kenties jumalan kiduttaminen?

 

On toisaalta hienoa, että voit puhua miljardien ihmisten suulla tässä asiassa; itsehän voin puhua vain omallani.

Toisaalta etunahan tässä on, että olen itse vastuussa omista teoistani, en kenenkään muun.

 

Sanot herranne teiden olevan tutkimattomia; kysyn, miksi joku haluaisi tutkia tällaisen herran teitä?

Totisesti, voitte rakastaa jumalaanne; miten, mietin, onkaan hän rakastanut teitä ensin?