Jyrkkä ei lapsilisien verotukselle

Vieras

/ #16 Elämänlaadusta pari sanaa

02.06.2011 00:43

Olen 7- ja 5-vuotiaiden lasten yksinhuoltaja. Nettopalkkani on 1130 e, saan asumistukea sekä lapsilisää. Pisin työttömyysjaksoni on ollut 3 viikkoa, olen aina tehnyt oman alani töitä tai edes jotain. Tällä hetkellä teen jotain. Maksan vuokraa 830 e, puhelin- ja sähkölaskut, hoitomaksut ja iltapäiväkerhon koululaiselle. Me eletään tavallista elämää, arki menee koulun, päiväkodin ja työn tahdittamana, leikkipuistoissa ja kesällä uimarannoilla!:) Meillä syödään perunan tai makaronin kanssa jauhelihaa, tonnikalaa tai kanaa, ruokajuomana lapsilla maito, minulla vesi. Meillä on salaattia ja hedelmiäkin! Jos kavereiden synttäreitä sattuu useat samalle kuulle, katson kumman vuoro mennä ja pääsee ensimmäisiin. Balettitunteja tai jääkiekkoa ei harrasteta... Me ollaan onnellisia ihan näinkin, mutta pyydän kauniisti, että lopettaisitte tuon nöyryytyksen, lyötyjen lyömisen ja teette leikkaukset niistä menoista, mistä todellakin on ne vara ottaa! Jos lapsilisiä leikkaatte, leikkaisitteko vaikka perheiltä, jossa yhteiset tulot ylittävät esim. 5000 euroa ja yli?